Agent Catwalk 2 : Armed and Fabulous

31. marts 2005 af Gert Sørensen

1 stjerner Skriv en kommentar

Agent Catwalk 2 : Armed and Fabulous billede

Sandra Bullock er tilbage som FBI-agenten Gracie Hart i opfølgeren til ”Agent Catwalk”.

Gracie Hart (Sandra Bullock) er tilbage på jobbet efter hun for 3 uger siden afværgede en terroristhandling i mode skønhedskonkurrencen Miss United States på direkte TV. Dette har medført at hun bliver genkendt overalt og under en operation bliver hun opdaget af en fan og operationene er lige ved at gå i fiasko. Da hun ikke længere kan gå under cover, bliver hun bedt om at repræsentere FBI ud af til. Da kæresten dropper hende totalt uventet vælger hun at takke ja til jobet, selv om det betyder hun skal pyntes som en barbie dukke hver dag. Hun får sig et hold stylister og en ny makker, den evig sure agent Sam Fuller (Regina King) som hun ikke helt kommer ud af det med.

Da Gracies ven og nuværende Miss USA (Heather Burns) og show værten Stan Fields (William Shatner) bliver kidnappet i Las Vegas, tager Gracie naturligvis til LA for at hjælpe i efterforskningen. Men den lokale FBI chef (Treat Williams), ønsker ikke at hun skal blande sig i efterforskningen og sætter hende til at holde presse konferencer. Men Gracie er fast besluttet på at hjælpe og ingenting kan stoppe hende, på nær en dårlig hår dag.

Agent Catwalk 2, mangler at hvad gjorde den første til en god film. Historien er papir tynd og skuespillet er meget svingende.
Hele ideen med at Gracie Hart ikke længere en den grimme ælling som bliver til en svane men er hun den mode fikserede der prøver at forbedre sin grimme makker. Det er virkeligt kedeligt at se på og jokene er set bedre før. Generelt er der ikke meget at komme efter i denne film. Den totalt ligegyldige historie krydres med designer citater og fordomme om folk der arbejder i mode branchen er hjernedøde. Udover at mangle en orginal historie der han holde ens opmærksomhed i over 1½ time, så er skuespillet også meget svagt. Sandra Bullock gør det ikke særlig godt, og Diedrich Bader der spiller hendes stylist er direkte forfærdelig. Han ses ofte i meget dårlige B-komedier og der burde filmens casting agent have spottet da han var til casting. Han er direkte forfærdelig og ødelægger enhver scene han er med i totalt, blandet med den dårlige dialog så bliver det ind i mellem direkte pinligt at se på. Filmen har ellers nogle gode Værdier. Tro på dig selv og venskab er da gode ting, men den dårlige præsentation reder ikke de gode intentioner. Denne film vi gøre sig bedst sammen med kæresten en søndag eftermiddag når tømmermændene husere, når man ikke lægger så meget mærke til den tynde historie og det dårlige skuespil.

Filmen får 1 ud af 6 stjerner

Titel: Agent Catwalk 2 : Armed and Fabulous
Original Titel: Miss Congeniality 2 : Armed and Fabulous