American Virgin

27. juli 2010 af Michael Panduro

1 stjerner Skriv en kommentar KØB FILMEN HER

American Virgin billede

Nøj, det er tamt...

Nu hvor Judd Apatow, Seth Rogen og deres kombinerede sammensvorne i de sidste fem år har bevist at amerikanske komedier sagtens kan handle om sex, high school og så videre og stadig bevare originalitet, nerve og troværdighed, så er det mig en gåde at producenter stadig kigger tilbage til den skrækkelige periode der kom før, når de finder film de vil kopiere for en hurtig skilling. Således er det ikke de sidste fem års GODE komedier der er revet og flået fra i American Virgin, men derimod film som American Pie og i særdeleshed Road Trip – film der mildest talt ikke har tålt tidens tand med ynde.

Plottet er nærmest identisk med Road Trip i det vi følger en ung amerikaner der tager sine venner med gennem landet i et forsøg på at stoppe en videooptagelse, der potentielt kan ødelægge hendes fremtidsplaner. Nu var det ikke fordi karaktererne i Road Trip var synderligt sympatiske, endsige interessante, men de var komplekse og dynamiske, dramatiske skoleeksempler sat op mod de todimensionelle klicheer der befolker American Virgin. Nu skal det ikke forstås som at jeg forventer dramatisk dybde i en teenagekomedie, men oceaner af makværker har efterhånden demonstreret at der altså skal mere til end absurd jaloux kærester, hashrygende evighedsstudenter og blødhjertede, flotte fyre hvis en teen-komedie skal være andet end kedelig.

American Virgin er alt det vi forventer og absolut ikke mere. Her er klam moraliseren, de obligatoriske bare bryster, det evigt åndssvage ”Unrated” klistermærke på omslaget og ikke skyggen af originalitet, nerve eller energi. Det hele bliver lynhurtigt kedeligere end Rob Schneiders karriere, i hvilken netop denne film rent faktisk er et lavpunkt (det burde sige en del!). Kort sammenfattet kan jeg ikke komme i tanke om en eneste vittighed der bare var tæt på at virke og så er der altså ikke meget at komme efter.

Lyd- og billedesiden er fin og tilfredsstillende uden på nogen måde at være ophidsende. Der er en del motion blur i særdeleshed i de pinlige effekter, der dukker op hver gang nogen er åh-så-fuld eller påvirket og det havde man nok set bedre gennem fingre med, hvis billedet ikke var i HD. Farverne er heller ikke mere end ok, men det er nok mere noget der skal tilskrives filmen end udgivelsen. Slutteligt er der heller ikke noget bonusmateriale overhovedet.

PAN Vision.

Titel: American Virgin
Original Titel: American Virgin