Animal Kingdom the Complete First Season

15. juni 2017 af Henrik Andersen

Animal Kingdom the Complete First Season billede

”J” er 17 år da hans mor dør. Han bliver taget ind hos nogle fjerne slægtninge af familien. De skal være hans nye familie. Ved første øjekast er alt som det skal være i den lille badeby i det solbeskinnede Californien. Men den nye familie er ikke helt som alle andre. Den bliver styret med jernhånd af ”J’s” nye mor, super fascinerende spillet af Ellen Barkin. Hun er i virkeligheden hjernen bag en kriminel organisation der her hovedsæde i familien. ”j’s” nye liv tager en drastisk drejning. Animal Kingdom er baseret på en film af samme navn, og holder spændingskurven ganske fin sæsonen igennem, og den er værd af se ene og alene for Ellen Barkin, der levere en stærk præstation.

Den 17 årige Joshua Cody (Finn Cole) også kendt som “J” ender med at bo ved sin bedstemor Janine “Smurf” Cody (Ellen Barkin), og hendes sønner i en lille, på overfladen, idyllisk badeby i Californien. Hvad ”J” snart må sande er, at Janine og hendes drenge er involveret i mere eller mindre planlagt kriminalitet, og snart vil begå et større røveri. Ikke lige det ”J” har brug for, efter han har mistet sin mor til stofferne. Sammen med hans nye familie der består af brødrene Pope, Craig, Deran og Baz (Scott Speedman) bliver han trukket længere og længere ind i familiens spind, alt imens de bliver overvåget af politiet i form af Detektiven Sandra Yates (Nicki Micheaux) der drømmer om at putte ”Smurf” og hendes bande bag lås og slå.

Animal Kingdom sæson 1 består af 10 afsnit fordel over 2 Blu-ray skiver.

1: Pilot.
2: We Don't Hurt People.
3: Stay Close, Stick Together.
4: Dead to Me.
5: Flesh Is Weak.
6: Child Care.
7: G**damn Animals.
8: Man In.
9: Judas Kiss.
10: What Have You Done?

Animal Kingdom er baseret på en film af samme navn og med samme handling. Det at have overført den overordnede handling til en serie, og indsat nye skuespiller i rollerne, kunne sagtens gå hen og blive en kedelig omgang. Det er det heldigvis ikke blevet, og Animal Kingdom sæson 1 virker ganske glidningsfrit sæsonen ud. Langt hen af vejen, er det Ellen Barkin der som skuespillerinde, trækker det store læs, og alene på grund af hende er serien værd at se. Men de andre roller er også godt besat, og generelt fungere karakterer og historiens plots helt ok. Animal Kingdom er velproduceret, og er med i den nye bølge af store Amerikanske serier, der skyller ind over os for tiden. Surf med på bølgen, Animal Kingdom sæson 1 er bestemt et kig værd.

Ekstramaetriale.

Animal Kingdom sæson 1 er fyldt med spændende ekstramateriale, og man kan blandt andet se følgende små dokumentarprogrammer, der kommer godt omkring den velproducerede serie: Inside Animal Kingdom, Animal Kingdom: Stunts, Meet the Codys, Getting Into Character, Setting the Stage and Family Comes First, Deleted Scenes

Det er muligt at se serien med følgende undertekster: Norsk, Svensk, Finsk, Dansk og Engelsk.

Lyden er flot og stor i 5.1 DTS-HD Master Audio, og billedet på denne Blu-Ray udgivelse står flot i HD widescreen 1080p.

Serien er venligst stillet til rådighed af Twentieth Century Fox Home Entertainment Paramount