Bad Neighbours 2

12. maj 2016 af Maria Bogensberger

Bad Neighbours 2 billede

Sjov og underholdende komedie der bestemt ikke skuffer.

Mac (Seth Rogen) og Kelly (Seth Rogen) er forældre til en lille pige og med endnu et barn på vej, er det på tide at flytte til forstæderne. Købere til huset de flytter fra er fundet, og glæden er stor. Eneste lille minus er bare, at køber har 30 dages fortrydelsesret. Til Mac og Kellys store gru får de samtidigt nye naboer, som er 3 unge studerende, der har dannet en studenterforening, hvor største punkt på dagsorden er at feste. Målet er nu at få ro på de festglade piger, så handlen kan gå igennem. De får kamp til stregen, men med hjælp fra deres gamle nabo Teddy (Zac Efron), er der måske håb forude.

Viljestyrke og sammenhold
Mac og Kelly, der spilles af henholdsvis Seth Rogen og Rose Byrne, gør det igen. De spiller fantastisk sammen, og mangler hverken viljestyrke eller sammenhold. Begge leverer de komedie på højt plan. Det perfekte par må man sige. Man keder sig ikke, når de sætter alle sejl ind i kampen for at få lukket deres hussalg. De er nu blevet voksne og ansvarlige og gruer for den dag, hvor deres egen børn begynder et ungdomsoprør.

Fortsættelsen på Bad Neighbours (2014) fungerer rigtigt godt. Denne gang er det ikke en flok hormonforstyrrede drenge, der flytter ind i huset ved siden af, men en flok piger. Hvor slemt kan det være, tænker man. Men hold da op, hvor bliver man overrasket. Pigerne er næsten værre end drengene var. De er fast besluttet på at lave den perfekte studenterforening med fester, da man i modsætning til drengenes broderskabers klubhuse ikke må holde fester i pigernes klubhuse. Da pigerne brænder for deres sag, mangler de ikke gode ideer for at nå deres mål, men når Mac og Kelly har den sande mester Teddy på deres side, er gode råd dyre. Teddy, der spilles af Zac Efron, kendt fra bla. High School Musical (2006) og We Are Your Friends (2015), er blevet en del mere moden siden den foregående film og leder nu efter venskab og higer efter at føle sig værdsat. Han skuffer bestemt ikke i rollen, hvor han nu samarbejder med fjenden.

Tit går det galt, når der bliver lavet en fortsættelse. Men ikke denne gang. Tiden fløj afsted, og jeg var godt underholdt. Det er ikke en dyb film, og der var enkelte steder, hvor den blev lidt for plat. Men alt i alt er det en skøn komedie med gode skuespillere, en skør historie om nabostridigheder, venskaber og sammenhold.

Titel: Bad Neighbours 2
Original Titel: Bad Neighbours 2: Sorority Rising
Premieredato: 12. maj 2016