Bridget Jones' baby

15. september 2016 af Maria Bogensberger

Bridget Jones' baby billede

Bridget Jones er tilbage. Ældre og mere moden. Men lige så pinlig og sjov som altid. Tårene for frit løb.

Bridget Jones (Renée Zellweger) er blevet ældre, 43 år. Hun er stadig singel, men ellers har hun fået en del mere styr på sit liv. Hun koncentrerer sig om sin karriere som producer af et prisvindende nyhedsprogram. Men lige som hun tror at der er orden i livet, begynder det at gå galt. Under en mudret rockfestival, godt bedukket går hun ind i det forkerte telt og har et engangsknald med den lækre amerikaner Jack (Patrick Dempsey). Fjorten dage senere møder hun sin barndoms bekendte og gamle flamme Mark Darcy (Colin Firth), som fortæller at han ligger i skilsmisse. Det fører til en hed nat på Marks hotelværelse. Kort tid efter opdager Bridget at udløbsdatoen på hendes kondomer forlængest er overskredet og at hun er gravid, men hvem er faren? Og så begynder vanviddet.

Bridget Jones sagaen
Bridget Jones’ baby (2016) er tredje film i serien. Første film var Bridget Jones’s dagbog (2001) der blev en stor succes og solgte godt i de danske biografer. Efterfølgeren er Bridget Jones – på randen af fornuft (2004). Jeg har altid været stor fan af de to film. Jeg elsker Renée Zellweger i rollen som Bridget Jones. Den kiksede og dybt pinlige pige der konstant kommer galt af sted og roder sig ud i de mest uheldige situationer. Så da jeg hørte, at der kom en tredje film tolv år efter den sidste, håbede jeg på det bedste, men jeg var en del skeptisk. Jeg må dog sige, at jeg blev glædelig overrasket, for den er helt fantastisk. Man følger Bridget i hendes hverdag, en hverdag med kaos, hvor hun så diskret som muligt, prøver at finde ud af hvem faderen til hendes barn er. En lidt akavet situation der fører til mange gode grin.

Skuespillerne
Bridget Jones er blevet 43 år. Hun har endelig sluppet af med de mange overskydende kilo. Hun er ikke kikset i tøjet, nej hun er blevet smart og stilet. Smøgerne er lagt på hylden og karrieren kører på skinner. Hun har fået styr på sin fremtoning og gør sig ikke til grin, hver gang hun åbner munden. Hun er godt nok stadig singel, men hun er blevet voksen og moden. Renée Zellweger spiller rollen lige så fantastisk, som hun plejer og man bliver hurtig vild med den nye Bridget Jones.
Mark Darcy som spilles af Colin Firth er stadig den sammen lidt stive og meget alvorlige international menneskerettighedsadvokat, der har svært ved at vise følelser. Men han er lige så charmerende som altid, så man forstår godt, at Bridget har svært ved at give slip på hendes følelser overfor ham.
En ny mand i filmen som afløser Daniel Cleaver (Hugh Grant), er Jack Qwant (Patrick Dempsey). Han er den anden mand i Bridget’s liv. Han er bla. kendt for sin rolle som Dr. Mcdreamy i den amerikanske serie Greys hvide verden fra 2005. Han spiller rollen som den amerikanske opfinder af en dating-algoritme, der gør det muligt at finde den perfekte partner. Han er lækker, charmerende, sød, romantisk og selvfølgelig millionær. Han er perfekt til rollen og man bliver hurtig små forelsket i ham. Han gør bare alt det rigtige, en rigtig drømme fyr.

Kan varmt anbefales
Bridget Jones’ baby er en fantastisk film. Alt det man ikke vidste, at man manglede. Den er så morsom. Jeg grinte og jeg græd og var godt underholdt hele filmen igennem. Den er slet ikke en kopi af de to andre film, som man godt kunne frygte. Den er sin egen. Man får sat et punktum i Bridget sagaen. Så hvis du vil have en sjov aften, kan jeg bestemt godt anbefale Bridget Jones’ baby.

Titel: Bridget Jones' baby
Original Titel: Bridget Jones´s baby
Premieredato: 15. september 2016