Extra Action (And Extra Hardcore).

12. marts 2012 af Henrik Andersen

Extra Action (And Extra Hardcore). billede

Extra Action og Extra Hardcore er nogle af nøgleordene for Richard Kerns karriere, og i denne fine udgivelse viser han, at han stadigvæk kan imponere med sine grænseoverskridende optagelser. Ikke for børn og sarte sjæle.

Richard Kern er en kontroversiel kunstner der ikke går på kompromis med sine voyeuristiske tilbøjeligheder, og hans ekshibitioniske modeller giver tilskueren hvad han/hun vil have i Extra Action (And Extra Hardcore), der er delt op i 7 kapitler, der har en samlet spilletid på 60 min. Kapitlerne har titler som: B.B.B., Insert, Legs, Misc, Rub, Wet og Y.G.
Her møder vi de meget forskellige kvinder i ægte kærlige og super erotiske øjeblikke, og Kern er som altid helt tæt på, og dækker udskejelserne på tætteste hold. Det er nøgent, ægte og lystfuldt. Det hele er tilsat et soundtrack af Thurston Moore fra kultbandet Sonic Youth, der giver en helt speciel stemning til de erotiske billeder.

Richard kern er født i 1954, og er kendt for både hans bøger, hans fotografier og ikke mindst for sine kortfilm. I 1980’ernes New York blev der eksperimeteret med forskellige medier og specielt vold, extrem sex og diverse perversioner intresserede den grænsesøgende Kern og hans legekammerater, der ofte bestod af Lydia Lynch, Sonic Youth og Henry Rollins. Hans mange film gik under betegnelsen Cinema of Trangression, og den dag i dag er han berømt eller måske nærmere berygtet for sine grænseoverskridende kunstfilm.

Cinema of Trangression er en betagnelse skabt af Nick Zedd, der dækker de undergrunds kunstfilm der blev skabt i New York fra 1985 og år frem. Forskellige kunstnere, der iblandt Richard Kern, optog disse film på billigste facon, ofte med 8 mm kameraer. Filmene indeholdt en stor ”Shock Value” , masser af extrem sex og ofte tilsat grov og sort humor.

Extra Action (And Extra Hardcore) er af nyerer dato (2007/2008) og er mere poleret, end mange af hans tidlige værker. Den indeholder heller ingen blod og lemlæstelse. Til gengæld er der masser af frække og naturlige kvinder med, lige i Richard Kerns gode gamle ånd. Richard Kern vil altid være punk, og selv her i 2012 kan han forarge på fornemste vis. Hatten af for det. Kan varmt anbefale at man ser denne fine udgivelse fra Another world Entertainment. Selvom det er Richard Kerns ældre kortfilm der er de mest intresante, har denne også masser af lækkerier at byde på.

Ekstramateriale.

Ekstramaterialet består af følgende ikke før udgivet kortfilm af Richard Kern: The King of Sex, Pierce, Scooter and jinx, Catholic,Nazi og Goodbye 42nd Street. Det er bestemt en ekstra lækker godbid, at man som bonus får disse små lækkerbidskner med i købet. Er man hardcore fan af Kern og hans stil fra de grænseoverskridende 80’ere, vil der her være guf at hente.

Ekstramaterialet får 4 stjerner ud af 6 mulige.
Extra Action (And Extra Hardcore) kan ses I sit oprindelige format, og lyden er Dolby Digital 2.0 eller 5.1. Der er ingen replikker i hovedefilmen og derfor ingen undertekster.

Filmen er venligst stillet til rådighed af Another world entertainment.