Hansel & Gretel Get Baked.

27. maj 2014 af Henrik Andersen

1 stjerner Skriv en kommentar

Hansel & Gretel Get Baked. billede

Hans og Grete ryger tjald og kæmper imod en gal heks og en hund med røde øjne. Det hele er ganske dumt og helt fantastisk umorsomt. På ingen måde værd at bruge tid på. Så hellere læse det gode gamle eventyr igen, og måske ryge lidt pot ved siden af.

Gretel ryger pot med sin kæreste, og livet er godt. Som i et eventyr faktisk. Hansel er den mere afholdene type, der ikke er helt tilfreds med Gretels misbrug. Længere nede af vejen bor en hyggelig ældre dame, der dyrker det vildeste tjald i hendes kælder. Men helt almindelig er hun nu ikke. Hun er nemlig en gammel ond heks, der for at blive yngre har brug for livsenergien fra unge mennesker. Da Gretels kæreste kommer forbi efter mere pot, fanger hun ham og spiser ham langsomt, hun elsker friskt hakket menneskekød. Hansel og Gretel begynder at lede efter pothovedet, der aldrig kom tilbage, og sporet føre dem til heksen og hendes helvedes hund.

DVD coveret lover ”hysterisk sjov”, ”A Tons Of Action, ”Nice Effects” og påstår også at makværket af en film er en ”Smart And Entertaining Chiller”. Lad mig lige slå fast med syv tommer søm, at den på ingen måde er nogen af delene. Hansel & Gretel Get Baked er hysterisk dårlig og på alle måder spil af tid. Jeg ville så gerne kunne lide idéen om en moderne Hans og Grete og deres kamp imod den onde heks, men denne film er meget svær at holde af. Historien er dum og skuespillerne kæmper med et manuskript, der virker halvhjertet og uden sjæl. Den eneste der er værd at se på, er Laura Flynn Boyle der har rollen som den onde pot dyrkende heks.

Måske er den sjov hvis man er 14 år, og ser den imens man ryger sin første bønne, jeg skal ikke kunne sige det. Ingen af delene er for resten tilrådelige, så er det vist bedre med et raskt slag fodbold og en rød sodavand. Imens man bliver trukket igennem denne pinsel af en spillefilm, hvor de 83 min. virker som en evighed i skærsilden, flakker tankerne imod, om der måske, hvis der er nogen form for retfærdighed i kosmos, er et sted i helvede for instruktører som ham der har lavet Hansel & Gretel Get Baked. Et varmt sted hvor man får lov til at se sine egne film igen og igen og igen.

Ekstramateriale.

Ekstramaterialet består af Slideshow, filmens trailer og et trailershow for andre film udgivet af Another World Entertainment.

Uhyggelighederne kan nydes i Engelsk Dolby Digital 2.0 og 5.1 og filmen kan ses med Danske, Finske, Svenske og Norske undertekster.