McConkey

23. august 2013 af Jesper Rosenberg Antonsen Skriv en kommentar

McConkey billede

”McConkey”, en dokumentar i spillefilmslængde fra Reb Bull Media House i samarbejde med Matchstick Productions, undersøger med følsomme øjne en atlets efterladte arv til sin sports udvikling samt stierne, som han brolagde for at nå sine drømme. Shane McConkey bliver æret som en pioner inden for freeskiing og ski-BASE jumping, og med hans talent og evne for at bruge sin karakteristiske frygtløst uærbødige humor har han inspireret mange liv. Gennem interviews med venner, familie og andre legender inden for ekstremsporten bliver filmen en meget personlig fortælling om Shane, og hvordan han levede.

I dette efterår udkommer en ny dokumentar i spillefilmslængde om en af ekstremsportens mest talentfulde, influerende og underholdende profiler: Shane McConkey. ”McConkey” har været længe ventet, siden den modtog kritisk anerkendelse ved sin premiere på New Yorks Tribeca Film Festival tilbage i april, og nu vil den nå ud til resten af verden via en digital udgivelse på flere platforme d. 8. oktober 2013.

”McConkey” hylder en af verdens ultimative innovatører: Shane McConkey. Med utrolige actionoptagelser, Shanes egne hjemmevideoer samt dybfølte interviews med dem, som kendte ham bedst byder ”McConkey” på et intimt portræt af en atlets private verden samt en inspirerende fortælling om, hvordan en ukonventionel mand fik succes på egne vilkår ved at forblive tro mod sine drømme og leve hver dag i nuet. ”Hvad der er specielt ved denne film for én, der ikke går op i ekstremsport på nogen måde er at opleve kærligheden, hengivenheden og passionen for livet”, siger den norske skiløber og BASE-jumper Karina Hollekim. ”At finde noget der gør dig glad, noget der giver dig lysten til at stå op hver morgen og angribe livet med et stort smil.” Al overskud fra filmen går til en fond oprettet i familiens navn.

Dokumentaren, produceret af Red Bull Media House i samarbejde med Matchstick Productions, udkommer d. 8. Oktober 2013. Den kan lejes eller downloades digitalt på iTunes samt hos andre digitale nethandlere inklusiv Google Play, XBOX, PlayStation og Vudu samt i en 3-i-1 DVD/BluRay collectors edition udgave på filmens hjemmeside og i andre netbutikker.

Al information omkring ”McConkey”, inklusiv bag kameraret-videoer af Shane, hans familie og venner samt internationale screeningdatoer, kan findes på www.mcconkeymovie.com med opdateringer om processen. De seneste nyheder kan også findes på McConkey Movie Facebook Page og på Twitter @ShaneMcConkey.

”McConkey” er Red Bull Media Houses seneste produktion i rækken af andre globalt anerkendte film i spillefilmslængde som ”Storm Surfers 3D”, ”Roraima” samt firmaets største succes til dato ”The Art of Flight”, som anses for at være den mest sete, berømte og kommercielt succesrige snowboardfilm i historien.