Reportage fra gallapremiere på “I, Robot”

1. august 2004 af Morten Eriksen Skriv en kommentar

Reportage fra gallapremiere på “I, Robot” billede

Imperial var torsdag aften rammen om en gallapremiere den nye sciencefiction film ”I, Robot” med Will Smith i hovedrollen.

Den sidste tids skriverier i pressen om Will Smith’s uventede besøg i København havde skruet forventningerne op hos de mange gæster, hvor en stor del var fra Biozonens VIP klub! 400 billetter var i klubben blevet sat på højkant til en stykpris på 175 kr.

Biografgæsterne der var blevet bedt om at komme i hvidt eller sølvfarvet tøj, blev guidet ind i Imperial Biografen via den røde løber og ind i forhallen der var oplyst med blå projektorer og neonlys. Blandt gæsterne vandrede levende ”robotter” rundt i sølvfarvede tætsiddende kostumer. Der blev vist klip for filmen på et lærred over baren og der blev budt på et glas vodka med Blue Curacao. Gæsterne blev bedt om at finde deres pladser inden kl. 19:00, da Will Smith på dette tidspunkt ville ankomme til biografen. Ved indgangene kunne man få en lille pose chips med sig. Først blev der præsenteret en række trailers for kommende film, heriblandt M. Night Shayamalans nye gys ”The Village”, ”Shrek 2”, ”The Bourne Supremacy” og to nye danske film ”Kongekabale” og Susanne Biers ”Brødre”. Derefter var der en ventetid hvor gæsterne et par gange blev orienteret om hvor langt Will Smith nu var nået i ruten forbi fans på Gl. kongevej. Ventetiden føltes lang og ved 19:30 tiden drønede journalister og fotografer op til scenekanten hvor Julie fra popstars var blevet bedt om at præsentere aftenens højdepunkt: Will Smith.

På trods af dagens stramme program der blandt andet omfattede Tivoli-tur og pressemøder, så virkede Mr. Smith meget afslappet og han havde endda haft tid til at lære et par danske gloser. Han præsenterede filmen som han var glad for at have medvirket i, hvorefter han daffede af og filmen gik i gang.

Det var Will Smiths ankomst der var i fokus, og faktisk i så høj en grad så det overskyggede resten af arrangementet! Imperial plejer at huse nogle meget festlige og interessante gallapremierer, så det var lidt synd at arrangementet var præget af ventetid. Lidt festivitas og måske lidt mad ville have sat liv i festen i tiden frem til filmen. Om det har været på grund af tidspres eller økonomi kan man kun gætte på, men i følge BT har Will Smiths sikkerhedsvagter alene kostet dét som filmselskabet plejer at bruge på en hel gallapremiere!

Anmeldelse af filmen kan læses på ON-Z når den får dansk biografpremiere den 20. august 2004!