SS -Girls.

15. oktober 2011 af Henrik Andersen

SS -Girls. billede

– Girls er et yderst underholdende indspark i den legendariske Nazisploitation genre. Bruno Mattei står ved roret og lever en underholdende omgang Eurosleaze.

Vi befinder os i slutningen af 2. verdenskrig. Tyskerne kan lugte nederlaget komme krybende, og den nederdrægtige kommendant Hans Schellenberg bliver sat til at samle et hold piger, der skal kunne forføre højtstående individer i den Tyske hær, for at lokke ud af dem, om de er loyale eller forræderer. Med sig til at træne pigerne op får han den utilregnelige Fru Inga (komplet med ar i ansigtet) og den lumre men kloge Professor Jorgen. Pigerne skal oplæres i at kunne forføre alle på alle tænkelige og utænkelige tidspunkter. De bliver oplært i at kunne fægte, have intime bindelege, at skyde med forskellige våben, at have sex med hunde, at kunne mestre utallige kamsports teknikker, og at kunne have sex med alle typer mænd lige fra ekstremt tykke til deforme krøblinge.
Da træningen slutter bliver pigerne straks kastet ud i deres første mission. Med snedige teknikker får de lokket ud af deres offre, at de ikke er loyale overfor Hitler og Tyskland, og Hans Schellenberg er efterfølgende ikke bleg for at være dommer og bøddel i en og samme person.
Men krigen er ved at nå sit endeligt, og også for Schellenberg og hans elite-piger er der et altafgørende klimaks i vente.

Bruno Mattei der har instrueret SS – Girls er en produktiv filmskaber der startede som filmklipper i Italien. Alene imellen 1960 og de tidlige 1970'ere nåede han at klippe over 100 film. Han fik sin debut som instruktør da han i 1974 arrangerede 20 min. hardcore sexoptagelser til den Franske udgivelse af Jess Francos 99 Women. I 1977 startede hans instruktør karrire for alvor, og han lavede en stribe Nazisploitation og Nunsploitation film. Bruno Mattei er kendt for at lave billige og hurtige produktioner, og er ikke bleg for at bruge klip fra andre film eller genbruge eget materiale. Hans nok mest kendte film er den Post Apokalyptiske Rats-Nights of Terror og Zombiefilmen Zombie 3 som han færdiggjorde for Lucio Fulci, da denne blev syg under indspilningerne. Mattei levere altid 100 procent B-Films Sleaze af værste/bedste skuffe, og er man ikke forberedt på hvad man går ind til, vil man undres og måske endda blive skuffet. Men hvis man kender de genre som Mattei bevæger sig i, og hans produktioner vil man til tider blive beriget med filmoplevelser, man ikke lige havde set komme.

SS – Girls er bestemt ikke for alle, men er man vild med B-Film og Nazisploitation genren, vil man ikke blive snyt ved at se denne lille perle igennem. Der er ikke megen blod og vold, men hvad der mangler af det, opvejes at svingende bryster og vippene numser, tilsat en hovederolle i form af Hans Schellenberg der sjældent er set mere ondskabsfuld på film. Det hele kogt ned i en historie der suser derud. Til tider ude af kontrol, med plothuller og dårlige replikker så det er en fryd. Her er tale om kult, og har man ikke briller på, der vil se en film som denne, vil man med sikkerhed finde den plat, ligegyldig og pervers. Men hvis B-Film brillerne passer og indstillet på Euro-Sleaze, vil man blive underholdt på bedste Bruno Mattei maner. Eksemplevis er scenen hvor de letpåklædte piger skal trænes op til dræbermaskiner, og til at kunne forføre mænd i alle afskygninger virkelig underholdende. Det er en uvuderlig sjov scene, hvor der krydsklippes imellem deres mange prøver med kampteknikker og scener med mænd der bruger deres forførende kroppe, lige fra fede mænd til muterede krøblinge. En ufrivillig morsom scene, der måske er tænkt alvorlig, men som er endt med noget Monty Python ikke kunne have leveret bedre.

Se kun SS – Girls hvis du er fan af genren (eller nysgerrig efter nye filmiske indput), da der bestemt ikke er tale om mainstream underholdnoing her.

Ekstramateriale.

Ekstramaterialet består af et trailershow med andre Nazisploitation film udgivet af Another World Entertainment og et slideshow med billeder fra filmen.