Ted 2

16. juli 2015 af Michelle Luna Bordig

4 stjerner Kommentarer (2)

Ted 2 billede

”50 shades of bear”

Det er tre år siden, at vi stiftede bekendtskab med Ted, i filmen af samme navn. Ted (Seth MacFarlane) bliver gift med Tami-Lynn (Jessica Barth), mens John (Mark Wahlberg) er blevet skilt. John er meget ked af det og deprimeret over hans skilsmisse, og Ted bliver for alvor bekymret for sin ven, da han opdager at John søger på ’chicks with dicks’ på pornosider. Ted opfordrer John til at begynde at date igen.

Ted og Tami-Lynn begynder at have flere og flere skænderier, og deres kollega siger, at et barn vil redde deres ægteskab. Så operation baby går i gang, men Ted er jo en bamse og har derfor ikke udstyret til at gøre Tami-Lynn gravid. Derfor er de på jagt efter en sæddonor, men det viser sig at Tami-Lynn er ufrugtbar og de vil derfor adoptere et barn i stedet for. Men så opstår der endnu et problem, Ted er juridisk set ikke en person, men en ejendom og derfor kan han ikke adoptere et barn.

Ted skal i retten for at bevise, at han er en person og har samme rettigheder som mennesker. Ted og John får den unge uerfarne advokat, Sam L. Jackson (Amanda Seyfried) som deres repræsentant. Retsforløbet går ikke helt som ønsket, og Ted, John og Sam skal på en road trip fra Boston til New York. Lige som alt andet går det ikke helt som planlagt. For at gøre det hele endnu værre, så jagtes Ted stadig af Donny (Giovanni Ribisi), som kidnappede ham i Ted (2012).

Humoren er præget af sex, vold, racisme og selvfølgelig er der hash involveret. F.eks. er Ted og John på en sædklinik, hvor John ved et uheld, får en reol med sædprøver væltet ned over sig. Sygeplejeren forklarer, at det er afviste sædprøver pga. seglcelleanæmi. Hvortil Ted siger ”Du er dækket af afviste sorte fyres sperm. Du er ligesom en Kardashian". For at filmen kan fungere og få succes, kræver det selvfølgelig at man er til den slags humor. Nogle jokes er næsten for nemme og humoren er helt den samme som i Ted, der er ikke tilføjet noget nyt på det humoristiske plan. Dog er der flere sjove gæsteoptrædener af blandet andet Liam Neeson, og Tom Brady.

Instruktør og medforfatter, samt stemmen bag Ted, Seth MacFarlane, havde stor succes med Ted, og det kommer han med stor sandsynlighed også til at have med Ted 2, hvilket MacFarlane har brug for efter A Million Ways To Die In The West( 2014), som var nomineret 4 gange til dette års Razzie Awards. En pris, der uddeles til filmbranchens værste præstationer og film i det forgangne film år. Men med Ted 2 behøver MacFarlane ikke at bekymre sig, for hvis man kunne lide Ted, vil man helt sikkert synes det samme om Ted 2.

Titel: Ted 2
Original Titel: Ted 2
Premieredato: 16. juli 2015