Tokio Hotel Leb die sekunde

3. januar 2007 af Jens Næsland

Tokio Hotel Leb die sekunde billede

Nyd den i et sekund, fornøjelsen er hurtigt væk

Tokio Hotel – Leb die sekunde
Lige så fremragende og helstøbt ”Schrei Live” synes at være, lige så tyndbenet er Leb die sekunde, havde denne DVD i stedet været udgivet som bonus til Schrei Live havde den været tålelig, men i al sin mangel på virkeligt interessant stof ender ”Leb die sekunde” bare med at stinke lidt fælt af at kun være blevet udgivet for at rive endnu flere euro, rubler eller kroner op af lommerne på gruppens mange fans, som musikalsk udgivelse er det ualmindeligt svært at få øje på DVD’ens berettigelse. DVD’en består af fragmenter, i skøn blanding, børnebilleder fra dengang de var 4 år, lidt live billeder fra sommerens koncerter, en video eller to, uden den store retningssans. Desværre foregår det hele på tysk, uden mulighed for tekstning, og der tabes en del publikum på gulvet, særligt når DVD’ens indhold i så høj grad baserer sig på interviews og spørgsmål fra fans. Man skal være en ualmindeligt stor fan af Tokio Hotel for at begejstres for at se en 4 årig Gustav i der bager med mor. Et par liveoptagelser er da interresante at kigge på, men så er det heller ikke være, en af dem er endda fra Oberheusen, den koncert der kan købes på DVD under titlen ”Schrei Live”. Der er et par liveudgaver af megahittet ”Schrei”, videoen til samme og sågar en dokumentar om hvordan video’en blev til, så har vi vist også dækket det nummer så godt som det nu kan lade sig gøre. Tokio Hotel er et band der kan meget mere end hvad der præsenteres på denne DVD og Tokio Hotel fans fortjener så meget mere end hvad der gemmer sig her. På bandets hjemmeside www.tokiohotel.de ville det være fint med dette indhold, men når der lige frem skal penge op af lommerne på de hjemlige teenagepiger burde man kunne forvente ikke bare mere indhold, men også en tekstning, om ikke andet så på engelsk, ellers bliver det hurtigt en kedelig oplevelse. Hold hellere lidt på pengene, d. 26 januar kommer den første single fra det nye album ”Übers Ende der welt” på gaden og kun en lille måned senere opfølgeren til ”Scheri” og ”Schrei so laut du kannst” på gaden, titlen holder sig i hotel-terminologien ”Zimmer 483”. ”Leb die sekunde” holder kun præcist så længe som titlen angiver, medmindre man er både dedikeret fan af den helt fanatiske slags og dertil tyskkyndig på højt niveau og når først det tyst sprog beherskes er man nok vokset fra Tokio Hotel.

Titel: Tokio Hotel Leb die sekunde
Original Titel: Tokio Hotel Leb die sekunde
Premieredato: 3. januar 2007