Marie Reuther vinder prisen som Bedste Skuespillerinde

3. september 2021 af Jesper Rosenberg Antonsen Skriv en kommentar

Marie Reuther vinder prisen som Bedste Skuespillerinde billede

Marie Reuther, som er med i den kommende HBO Max-originalserie, Kamikaze, har vundet prisen som ’Bedste Skuespillerinde’ ved den internationale konkurrence på den prestigefyldte Series Mania-festival i den franske by, Lille.

Kamikaze er en ny, stærk dramaserie fra HBO Max. Serien følger den 18-årige, fandenivoldske og charmerende Julie (Marie Reuther) på en genopdagelsesrejse, efter at hun har mistet sine forældre og bror i et flystyrt. Pludselig er Julie efterladt alene i et kæmpe palæ med to dyre biler i garagen, og hun har i princippet alt det, andre kun drømmer om: ungdom, skønhed og penge – masser af penge. Men materielle goder betyder ingenting for Julie længere, og hun er tvunget til at genfinde meningen med livet. Derfor begiver hun sig ud på en turbulent og vild rejse, der fører hende fra hjemlandet, Danmark, til alle hjørner af verden. Serien er baseret på romanen Muleum af Erlend Loe.

Kamikaze vil være tilgængelig på HBO Max, når tjenesten lanceres i Danmark senere på året, såvel som i andre regioner, hvor HBO Max allerede er tilgængelig. Premieredatoen vil blive offentliggjort på et senere tidspunkt. Kamikaze er den første danske HBO Max Original-produktion, og den er produceret af Ditte Milsted fra produktionsselskabet Profile Pictures. Seriens otte episoder er adapteret og skrevet af forfatter og manuskriptforfatter, Johanne Algren. Serien er konceptualiseret af Annette K. Olesen og instrueret af Kaspar Munk. Executive Producers for HBO Max er Camilla Curtis, Hanne Palmquist, Christian Wikander, Steve Matthews og Antony Root.

Kamikaze er produceret med støtte fra Public Service Puljen samt udviklingsstøtte fra Creative Europe Media programme of the European Union.

Inshallah en dreng
The Garfield Movie