Omfattende udvidelse af Disney+

30. januar 2021 af Carsten Skov Skriv en kommentar

Omfattende udvidelse af Disney+ billede

Fra starten har streamingtjenesten Disney+ haft et godt tag i det danske marked. Ved en præsentation den 28. januar kunne Walt Disney Companys Hans van Rijn, Senior Vice President and Country Manager, Nordics and Baltics, fremlægge fremtiden i Star, en omfattende udvidelse af tjenesten, der ikke mindst åbner for materiale til hvad man opfatter som voksne brugere.

Den 23. februar bliver der ved lanceringen af Star lagt 300 titler ud. Derudover vil der måned for måned blive lagt nye film og serier ud fra studierne under Disney, herunder blandt andet Disney Television Studios, 20th Television, 20th Century Studios, ABC Signature og FX Productions.

Udover allerede kendte serietitler som Desperate Housewives, Family Guy, Grey’s Anatomy, Lost og Prison Break samt film som ”Deadpool”, ”Die Hard”, ”Kingsman: The Secret Service” og ”Pretty Woman” vil Star-udvidelsen byde på Star Originals. Det vil sige titler, som bliver lanceret specifikt til Disney+. Man kan i dén kategori se frem til titler som serien ”Big Sky, en thriller, der følger et par privatdetektiver i eftersøgningen af 2 søstre, der er blevet bortført af en lastbilchauffør i Montana. Det viser sig, at også andre piger er forsvundet i samme område.

Serien ”Love, Victor” følger en studerende på Creekwood High School på hans egen selv-opdagelsesrejse, hvor han møder udfordringer i hjemmet, med at tilpasse sig en ny by og med sin seksuelle orientering. Udfordringerne tårner sig op for Victor, hvorfor han ender med at bede Simon – fra den originale film ”Love, Simon” – om hjælp til komme igennem udfordringerne i gymnasiet.

Med ”Solar Opposites” byder Star på en original science fiction serie om fire rumvæsener, som akkurat undslipper deres eksploderende hjemplanet, hvorefter de nødlander i et indflytningsklart hjem i en forstad et sted i USA. De fire væsener er indbyrdes uenige om situationen. Er Jorden forfærdelig eller fantastisk? Samtidig har de til opgave at beskytte Pupa, en levende supercomputer, der på længere sigt vil indtage dem og terraformere Jorden.

Med Star-udvidelsen følger en forældrekontrol, der skærmer det voksne indhold af fra børnene. Det bliver således muligt at oprette profiler med separat adgangskontrol, baseret på de aldersvurderinger, der er knyttet til indholdet. Udover alder, bliver indholdet også vurderet ud fra dets indhold/budskab. Det betyder blandt andet, at den oprindelige tegnefilmsudgave af ”Lady og vagabonden” fra 1955 er placeret i kategorien voksen-film. Det sker med tilføjelsen: ”Dette program indeholder negative skildringer og/eller uacceptabel behandling af mennesker eller kulturer. Disse stereotyper var fejlagtige dengang og fejlagtige nu”.

Tilføjelsen af Star til Disney+ har endelig – og ikke mindst – en konsekvens for prisen. Fra lanceringen den 23. februar stiger prisen således fra de nuværende 59 kroner om måneden eller 589 kroner om året til 79 kroner om måneden og 790 kroner om året. Hvis man skynder sig at tegne et årsabonnement inden den 23. februar, vil prisændringen først træde i kraft fra den første månedlige eller årlige fornyelsesdato efter den 22. august 2021.

Inshallah en dreng
The Garfield Movie
ABOUT DRY GRASSES