The Corpse Of Anna Fritz

25. januar 2016 af Henrik Andersen

The Corpse Of Anna Fritz billede

En Spansk horror historie der det meste af tiden foregår i et lighus. En berømt filmstjerne Anna Fritz dør, og bliver hurtigt bragt til lighuset. En ung portør bliver presset til at invitere sine 2 venner ned for at se hende, og måske rører lidt. Det hele tager en forkert drejning, og spørgsmålet er også, om Anna Fritz er helt død.

Anna Fritz er en ung, smuk og meget berømt filmstjerne. En dag falder hun pludselig død om, og bliver bragt til det lokale sygehus, hvor hun bliver anbragt i lighuset, for så at være klar til at blive undersøgt den næste dag. Pau er den unge mand, der tager imod hende i lighuset. Han er som alle andre fascineret af Anna Fritz, og da han fortæller sine 2 kammerater, der uventet kommer på besøg, om hvad han har i kælderen, bliver han overtalt til, at de sammen tager ned og får en kigger. Nok se med ikke rører. Dette holder ikke, og snart tager besøget en fæl drejning, da snakken falder på, om der er ok at have sex med en død. Pau indrømmer, at han har gjort det før, og inden de får set sig om, kaster den ene af de besøgende sig over det knapt kolde lig. Da det bliver Paus tur, åbner liget pludselig øjnene, lige som Pau har fået godt skub i det hele. Anna Fritz har kun været skindød, og langsomt kommer hun til sig selv igen. Naturligvis skræmt over hvad hun vågner op til. Gode råd er dyre for vores 3 venner, der godt ved at hvis det bliver opdaget, ryger de i fængsel i meget lang tid. Den nemmeste udvej er at slå Anna Fritz rigtigt ihjel. Men hvem skal gøre det, og hvordan. Spørgsmålene hober sig op, imens Anna Fritz afventer sin skæbne i det kolde sterile lighus.

Den Spanske instruktør Hector Hernandez Vicens har begået en fin lille film, der nok skal få det til at løbe koldt ned af ryggen på de fleste. Det meste af historien udspiller sig i lighuset eller de tilstødende gange under hospitalet, og alene de locations forbinder de færreste med et rart sted at opholde sig. Det beskedne person galleri fungere godt. 3 mænd og 1 pige, og alle spiller ganske godt. Det er spændende at følge med i de forskellige karakteres udvikling historien igennem, og slutningen vil sikkert også overraske en del.

Historien er naturligvis en anelse konstrueret, da man nu til dags ikke bare lige bliver erklæret død og smidt i lighuset ved en fejl. Men selvfølgelig, Shit Happens og det er det, der sker for Anna Fritz den stakkels pige. Men ser man ud over denne lidt kunstige start på historien, fungere det efterfølgende 3 kants drama imellem de 3 venner rigtigt godt. Instruktøren bryder med nogle vanskelige tabuer, og scenerne hvor de knalder med liget (eller hvad man tror er et lig) er realistiske og gennemført ubehagelige, og vil med sikkerhed få nogle til at slukke eller se bort.

Rigtigt dejligt er det, at de Danske udgivere Another World Entertainment smider denne fine lille Spanske horror perle på det Danske film marked, der desperat trænger til film som denne. En film der kan ruske lidt op i sindene, og det kan historien om Anne Fritz uden tvivl. The Corps Of Anna Fritz har modtaget flere udmærkelser fra diverse filmfestivaller verden rundt, hvilket den til fulde har fortjent.

Ekstramateriale.

Ekstramaterialet på denne Blu-ray består af filmens trailer, og et lille slideshow med billeder fra filmen. Desuden er det muligt at se et trailershow med andre spændende titler fra Another World Entertainment.

Denne Blu-ray udgivelse står ganske flot, og lyden kan nydes i Spansk DTS HD MA 5.1. Det er muligt at se filmen med Danske, Svenske, Norske og Finske undertekster.

Filmen er venligst stillet til rådighed af Another World Entertainment.

Titel: The Corpse Of Anna Fritz