Bagage Claim

28. februar 2014 af Elsebeth Frederiksen

1 stjerner Skriv en kommentar KØB FILMEN HER

En forfærdelig forudseelig uromantisk film, som kandiderer som årets dårligste film i 2013.

Denne film blev kun set færdig, fordi jeg skulle anmelde den, og fordi jeg ville se om den forudsigelse omkring slutningen, jeg lavede efter 10 minutter holdt. Det gjorde den - desværre.

Montana Moore (Paula Patton)er stewardesse, som er single og for evigt har problemer med mænd. Når hun endelig finder den rigtige er han et dumt svin, er gift, eller har nogle ting imod sig, så hun ikke er interesseret alligevel. ” Jeg er ikke kræsen, jeg ved bare, hvad jeg ikke vil have,” siger hun i starten af filmen. Men hun er også lidt naiv og falder for let for fyre. Hendes storbarmede veninde Gail (Jill Scott) forsøger ihærdigt at hjælpe hende med at finde en mand. Hvor er det bedste sted at møde en mand, når man er stewardesse? I luften selvfølgelig. Derfor indleder Montana og Gail en ekspedition for at finde en mand om bord på de fly, hun arbejder på.
Denne film skal vist forestille at være en komedie. Men jeg grinte ikke, og trak ikke engang på smilebåndet. Den er heller ikke rigtigt romantisk, bare overgearet og overfladisk.

Paula Patton overspiller sin rolle hele filmen igennem.
Det kan være, at det er instruktørens formål, men det er irriterende at se på. Jeg har ikke set hende i andre film, men efter denne film har hun heller ikke givet mig lyst til det. Hendes ansigtsudtryk og mimik er forudsigelige og forcerede og er nærmest pinligt at se på. Det undrer mig, hvordan hun har været med i så mange film, med sine minimale skuespiltalenter. Måske havde hun ikke læst manus inden hun sagde ja, eller skyldte instruktøren en tjeneste. Det er uvist, men skaden er sket.

Hendes veninde Gail er værre. Barmfager og promiskuøs og viser sig frem for alle mænd på flyet, mens hun højtråbende, i telefonen, giver Montana gode råd om parforhold. Ingen af skuespillerne er gode og deres evner rækker sig normalt højst til Horton-sagaen, og det er et under, at denne film overhovedet er blevet lavet. Denne film går sikkert hurtigt i glemslen og Paula Patton bliver desværre nok ved med at lave film, men jeg skal i hvert fald ikke se dem.

Denne film skal måske henvende sig til kvinder i 30erne, som har problemer med at finde en mand. Nogle 30+ kvinder føler sig nok talt ned til, fordi nogen tror, at selvom man er over 30 og single, er man desperat efter en mand. Det er måske ikke meningen med filmen, men sådan bliver den fremstillet. Feminismen bliver slået 30 år tilbage og nærmest fornærmende for den moderne og selvstændige kvinde. Denne film skulle være blevet i terminalen og slet ikke have fået lov til at lette.

Der er ekstramateriale, som består af en trailer og en kort film om tilblivelsen. De får også 1 stjerne.

Filmen er venligst stillet til rådighed af Fox-Paramount

Titel: Bagage Claim