18-Year-Old Virgin

27. september 2010 af Michael Panduro

1 stjerner Skriv en kommentar KØB FILMEN HER

18-Year-Old Virgin billede

Præcis så dum og kedelig som man kan forvente...

Øj, det var skrækkeligt! Fra første billede er det som om at 18-Year-Old Virgin målrettet gik efter mine selvoprettede og i øvrigt meget korte, filmiske shitlist. Første akt er simpelthen et studie i dårlig klipning. Alle beslutninger her er fejlagtige – alt bliver simpelthen gjort så usmageligt og kikset at det ikke bare trækker al for meget opmærksomhed til sig selv, det ødelægger også al sammenhæng der muligvis har været i manuskriptet.

Jeg bed den i mig og prøvede at sluge filmen og dens enerverende lydside, hvor det samme stykke musik bliver gentaget konstant, for hvad den var. Og 18-Year-Old Virgin er præcis hvad man forestiller sig ud fra cover og titel. Endnu en hjernelam, åndssvagt moraliserende amerikansk sexkomedie uden skyggen af originale ideer. Til trods for enkelte funktionelle scener og en tand modigere skuespillere end vanligt, så er filmen bare langt under par – selv for sin genre. Skuespillerne er for så vidt fine og dygtige nok, problemet ligger i højere grad hos det tarvelige, kedelige manuskript og den komplet og fuldstændig inkompetente klipper.

Hvordan den færdige film kan være nået igennem hele produktionsmaskineriet er mig en gåde – hvordan den er nået vore breddegrader er uforklarligt. Hele filmen foregår over en enkelt aften hvor de nyligt færdiguddannede high school elever skal til fest og knalde. Vores hovedperson er stadig jomfru og netop derfor vil hendes udkårne ikke have hende. Så med hjælp fra veninden begiver hun sig ud for at miste sin mødom. Og det er så hele filmen. Naturligvis er der den følsomme fyr vi hele tiden ved hun ender med, der er hippien, sportsfolkene, de homoseksuelle og den frigjorte veninde. Og det er alt sammen set før – bedre.

Som sagt har 18-Year-Old Virgin en smule kant i forhold til konkurrenterne i det de unge skuespillere har været villige til at køre scenerne lidt længere ud end man er vant til. Men det er også det. Ellers er det bare den ene kiksede sexscene efter den anden uden at det på noget tidspunkt bliver hverken sexet, sødt, morsomt eller oplysende. Det er bare dumt og meningsløst – præcis som en teenagers sexliv.

DVDen indeholder intet bonusmateriale.

Mis. Label.

Titel: 18-Year-Old Virgin