Entourage

18. juni 2015 af Rasmus Legene

Entourage billede

Drengene er tilbage, men har de være savnet?

Jeg har set Entourage serien da den i sin tid kørte på HBO i perioden 2004 til 2011. Og jeg var da godt underholdt. Det er en drengerøvsserie der handler om en filmstjerne og hans venner der nedlægger damer og diskuterer hvordan de bedst bruger alle hans mange penge.

Filmen her er mere af det samme. Vince er stadig filmstjerne, og selv om de tre venner, Turtle, E og Drama, hver egentligt er nået videre i tilværelsen hænger de stadig ud med Vince. Filmens dramatiske omdrejningspunkt er at Vince nu er krydset over til både at være stjerne og instruktør, og der skal nu lefles flere penge ud af en investor. Det er der naturligvis problemer med, men som altid skal det løses ved at Vince charmerer og deres ven Ari skal råbe og fornærme folk.

I sidste ende kommer det hele til at virke som en blanding mellem en helt sæson af serien, og et enkelt afsnit. Der er for få svinkeærinder og småhistorier til at det rigtigt føles som en hel sæson, omend alle de tre venner får hver deres småhistorie. På den anden side er der lidt for meget at fortælle til at det føles som et enkelt afsnit. I stedet for en hovedhistorie og en enkelt sidehistorie er der som sagt hovedhistorien såvel som tre-fire sidehistorier. Men det føles ikke helt som nok til filmens halvanden times løbetid.

Ligesom hovedhistorien virker bekendt gør sidehistorierne det også. De spiller naturligvis på karaktertræk i de forskellige roller, men det gør også at de er både forudsigelige og, til tider, kedelige. Det er i det hele taget et problem for filmen. Det er en film der handler om hvordan fire venner bruger deres mange, mange penge og hvordan de scorer damer til højre og venstre. Dette gør at det hele får et utroligt overfladisk præg, hvilket ikke bliver gjort mindre af hvor glad filmen er for at fremstille semi-nøgne kvindekroppe og dyre biler/både/fly/helikoptere. For en film der tematisk går op i at beholde filmagerens vision fremfor pengemændenes er den utroligt fokuseret på bling og andre pengesymboler.

Alt i alt er det en film der ligner serien utroligt meget. Men det er en udvandet oplevelse, der muligvis var mere passende før den økonomiske krise der har ramt samfundet siden. Kan også være jeg bare er blevet for gammel til drengerøvsfilm hvor det at have sex med kvinder er det ypperste en mand kan opnå….

Titel: Entourage
Original Titel: Entourage
Premieredato: 18. juni 2015