Family Guy - sæson 7

11. juni 2009 af Diana Monica Szatanik

6 stjerner Skriv en kommentar KØB FILMEN HER

Family Guy - sæson 7 billede

Family Guy er netop udkommet med sin 7. sæson og modsat mange andre amerikanske sitcoms bliver Family Guy kun bedre for hver sæson.

Skulle du mod alle regler ikke allerede kende 'Family Guy' får du en kort introduktion her.
Serien handler om familien Griffin, der bor i den opdigtede by Quahog på Rhode Island. Som i de fleste familier har vi en far og en mor, også kendt under navnene Peter og Lois. Derudover er der de to teenagebørn Meg og Chris. Meg er den kloge og stille pige, mens Chris kan prale af at være lettere dum – mildt sagt. Og så er der lille Stewie, som er den ondeste lille baby du nogensinde vil møde. Han er uden tvivl en af de sjoveste karakterer i serien og helt sikkert skyld i mange grineflip. Sidst, men ikke mindst, er der hunden Brian. Han både taler, dater piger i menneskekroppe og opfører sig yderst mærkeligt engang imellem.

Når det så er sagt, skal det også nævnes at seriens har andre helt fantastisk karakterer. Her vil jeg blot nævne min egen favorit – nemlig Quagmire. En slesk, pervers og meget morsom mand, som er en af Peters gode venner. Det er så her jeg opfordrer dig til at anskaffe samtlige Family Guy sæsoner, for at lære alle bedre at kende – du vil i hvert fald ikke fortryde det.

Family Guy er en Emmy vindende serie og det er ikke uden grund. Serien er fantastisk, hylende morsom og til tider så grov at selv undertegnet tænker: ”Ej det gjorde de bare ikke!”. Nogen gange kan det faktisk undre mig at de må vise det på amerikansk TV. Her kan jeg henvise til de slettede scener som er en del af ekstra materialet. Blandt de slettede scener finder du bl.a. et klip, hvor Peter snyder en halv-sovende Stewie til at sutte på sit bryst, som ville han amme ham. Det er på sin vis meget morsomt, men så også SÅ forkert som det kan blive. Og det er ikke den eneste slettede scene som får dig til at spærre øjnene op.

Sæson 7 har 12 afsnit fordelt på 3 DVDer og afsnittene er som følger:

1. Love Blacktually
2. I Dream of Jesus
3. Road to Germany
4. Baby not on Board
5.the Man with Two Brians
6. Tales of a third grade nothing
7. Oceans three and a half
8 Family Guy
9.The Juice is Loose
10. FOX y Lady
11. Not all Dogs go to Heaven
12. 420

Ekstra materiale:

Ekstra materialet er spækket med flere forskellige features.
Bl.a. 'Family Guy 100th Episode Special', 'Family Guy Live – Just for Laughs' og 'Deleted Scenes'.
De slettede scener super sjove og ret så grove! 'Family Guy Live – Just for Laughs' er også rigtig godt. Her optræder alle skuespillerene foran et live publikum og gennemspiller et afsnit, som de normalt også gør inden de begynder at udvikle et færdigt afsnit ud af det. Det bliver hurtigt mere personligt og det er sjovt at se hvordan de skifter mellem de forskellige karakterer – især Seth MacFarlane, som lægger stemme til flere forskellige, her ibland dumdristige Peter, geniet Stewie og lumre Quagmire.
Alt i alt en god skive ekstra materiale som man faktisk gider se.

Jeg giver ekstra materialet 4 ud af 6 stjerner.

SF/Fox.