Fast & Furious 8

13. april 2017 af Maria Bogensberger

Fast & Furious 8 billede

Foræderi, biljagter, eksplotioner og sprængfyldt med action. Den har det hele.

Dominic (Vin Diesel) og Letty (Michelle Rodriguez) er på deres bryllupsrejse på Cuba. Resten af slænget lever indenfor loven og alt er fred og idyl. Men da skurken Cipher (Charlize Theron) dukker op, lykkedes det hende at få Dom til at gå mod sin familie og foræde dem alle. Letty nægter at give op og samler alle i håb om at stoppe Dom og Cipher og for at finde en forklaring på, hvorfor Dom har tilsluttet sig fjenden.

Kult serie
Fast & Furious er en Amerikansk action serie, der startede med The fast and the Furious (2001) og har siden indspillet i alt 8 film. Den har haft stor succes verden over og indtjeningen er steget med årene. Der vil komme to film til i serien, som vil får præmiere i 2019 og den sidste 2021.
Fast & Furious 8 er første film siden det tragiske dødsfald på Paul Walker.

Fast & Furious 8 er første Amerikanske, film der er optaget på Cuba siden 1963 og det er også her filmens første scene udspiller sig, med den Cubanske mile. Et ekstremt farligt løb ind og ud mellen trafikken hvor det gælder om at have tungen lige i munden.

Nyt ansigt
Fast & Furious 8 har fået et nyt navn på rollelisten nemlig Charlize Theron. Den første kvindelige skurk. Det er også hende, der lokker Dom tilbage i den kriminelle verden. En meget kold og kynisk kvinde der lader intet stoppe sig. Hendes planer er alt ødelæggende, men med Dom ved sin side er alt muligt. Men hvad er det, der får Dom til at foræde sin familie på det groveste, den familie som han normalt vil gøre alt for? Slænget bliver samlet igen for at finde en grund. Og så går det stærkt. Der er virkelig fart over feltet. Aldrig har jeg set så meget ødelæggelse på så kort tid. Groteske slåskampe, helt vanvittige biljagter, kæmpe eksplosioner og så meget mere. Filmen er som altid fyldt med smukke kvinder og biler, som man kun kan drømme sig til. Filmen er optaget på fantastiske smukke lokationer, hvor vi kommer vidt omkring. Der er både ræs på Cuba, i New York og sidst men ikke mindst på Island, hvor det gælder om at have sine glat bane køre egenskaber i orden.

Fart over feltet
Fast & Furious 8 er en af de bedre film i serien, syntes jeg. Der er en spændende handling hele vejen igennem. Det er en af de film, der ikke er forudsigelige og en film med overraskelser. Den er spækket med action fra første minut og det varer hele filmen igennem. Det gør det til en livlig oplevelse, hvor man sidder på kanten af stolen, når chok effekterne kommer. Den er også humoristisk og der kommer en del gloser, der får latter musklerne i gang. Så hvis man er til fart over feltet, hurtige biler, action og fantastiske lydeffekter, må man en tur i biffen.

Titel: Fast & Furious 8
Original Titel: Fast & Furious 8
Premieredato: 13. april 2017