Streaming anmeldelse

Harley Quinn Sæson 4 (HBO Max)

27. juli 2023 af Natasha Margrethe Jensen

Harley Quinn Sæson 4 (HBO Max) billede

Harley Quinn sæson 4: En sæson med alle DC-karaktererne og deres næsten overgrænsen frække humor og overdrevne vold. Men det er hvad der gør Harley Quinn til en af de fedeste animerede tegneserier, som er der.

Sæson 4 af Harley Quinn serien på HBO er udkommet, og vi starter hvor sæson 3 sluttede. Poison Ivy er blevet CEO af Legion of Doom og Harley Quinn er blevet en del af The Bat Family, som bliver støttet af Wayne Enterprise.

Sæson 4 er fyldt med oplevelser og udfordringer for Harley Quinn. Hun skal først og fremmest lære og samarbejde sammen med The Bat Family. Derudover kommer hun til Vegas med Ivy. Hun får lavet natte syn hos en læge, så hun kan fange skurke i mørket. Og generelt er der godt gang i Harleys liv, og hun er samtidig stolt over hendes kæreste Ivy, som ser ud til at klare det godt som CEO. Derudover kommer Harley blandt andet også i undervisning hos Alfred, da hun skal lære og arbejde med Bat familiens regler. Hvornår Harley helt præcist har tid til at sove er faktisk et stort spørgsmål, når man tænker over det.

Harley Quinn er hovedpersonen, men hendes kæreste Poison Ivy spiller også en stor rolle i serien. Ivy har travlt med at være CEO og hendes popularitet begynder at stige. Hendes popularitet bliver så stor, at hun glemmer hendes kollegaer og dem nærmest omkring hende på grund af travlhed. Og langsomt begynder nogle af tingene omkring hende at smuldre. Derudover får vi selskab af DC-karakterer som King Shark, som arbejder for Ivy. Han er nok en af de mest milde karakterer, som vi møder i serien. Og alligevel river han blodigt halen af en havfrue, for hans kones skyld.

Generelt set kommer vi ikke til at kede os i sæson 4, når vi følger Harley Quinns liv i Gotham City. Der er gang i den fra første episode, og det holder ved.

En af de rigtig fede ting ved serien om Harley Quinn er, at den er nem at følge med i. Jeg havde ikke set de første tre sæsoner, da jeg satte mig ned, og så sæson 4. Introen og forklaringen af hvordan sæson 3 endte er meget kort, men alligevel er det som om, at man forstår hvor vi er henne i historien. Jeg kender i forvejen til DC universeret og herunder Suicide Squad, Batman, Joker osv. Og har man kendskab til de film og deres karakterer, så hjælper det helt klart til, at man også godt ved hvem de forskellige karakterer i Harley Quinn serien er.

I forhold til, at Harley Quinn er en animeret tegneserie, så er den stadig fyldt med blod, vold, seksuelle scener og bandeord, som gør den til en voksen tegneserie. Man anbefaler, at man skal være 16+ eller 18+ i de fleste lande for at se serien, hvilket giver meget fin mening. Der sidder nok ikke nogen forældre derude, som ønsker at deres børn skal se denne serie, hvis de er yngre end 16 år.

Jeg vil indrømme, at jeg efter første episode tænkte - hvad er det lige præcis jeg ser? Det virkede lidt ekstremt og noget overgrænsen. Det er nok særligt fordi, at jeg aldrig rigtig har set den type serie før. Men jeg må indrømme, at jeg blev fanget af serien trods min skeptiske mening efter første episode. Jeg kan nu sige, at alle mine skeptiske meninger er langt væk.

Harley Quinn får lagt stemme af Kaley Cuoco. En de første ting, som jeg lagde mærke til, var Harleys stemme i serien. Den er meget skrigende og høj i hver episode, og det vil imponere mig, hvis Cuocos stemme ikke er lidt hæs i et par dage efter at have lagt stemme til Harley Quinn. Hendes stemmebånd må i hvert fald blive udsat for lidt af hvert.

Og med alt det sagt, så er det jo en utrolig fed serie. Normalt har jeg aldrig været til animerede tegneserier, men ligesom Spider-Man: Into the Spider-Verse så kan denne her serie noget særligt, som gør at man bliver fanget af den. Den er voldsom og grænseoverskridende meget af tiden, men det fungerer, og det er noget af det fede ved serien. Og vigtigst af alt, så er serien sindssyg underholdende.

Titel: Harley Quinn Sæson 4
Original Titel: Harley Quinn Season 4
Premieredato: 27. juli 2023