Table 19

22. juni 2017 af Maria Bogensberger

Table 19 billede

Et frisk pust der er både sjov og underholdene

Eloise (Anna Kendrick) er inviteret til hendes tidligere bedste venindes bryllup. Et bryllup hvor brudens bror Teddy (Wyatt Russell), Annas eks kæreste er forloveren.Et bryllup hvor Anna skulle have været brudens 1. brudepige, men hvor hun nu er blevet nedgraderet til at sidde ved bord 19. Bord 19 er bordet hvor ingen kender hinanden og bordet for dem der modvilligt er inviteret, hvor brudeparret havde håbet på et afbud. Anna er dog fast besluttet på at holde hoved højt og vise at hun er ovre Teddy.

Et frisk pust
Table 19 er et frisk pust indenfor film om bryllupper. Ofte handler disse film om brudeparret. Table 19 er fuldstændig modsat. Her handler hele filmen om de seks udstødte gæster, der er placeret så langt væk fra hovedbordet som muligt. Nogle gæster som nok skulle have aflyst, men som alle vælger at møde op, i håb om at de alligevel, har en betydning for brudeparret. Der er en gammel barnepige, Jo Flanagan (June Squibb), et par der er en gammel catering forbindelse, Bina Kepp og Jerry Kepp (Lisa Kudrow, Craig Robinson), en nevø af brudens far der har siddet inde for tyveri, Walter Thimble (Stephen Merchant), en ung fyr hvis afdøde far var ven med brudens far, Renzo Eckberg (Tony Revolori) og selvfølgelig brudens tidligere bedste veninde hvis bror slog op via sms kort før brylluppet, Eloise (Anna Kendrick). I starten af filmen er stemningen ved bordet akavet. Alle skal se hinanden an, da de har vidt forskellige personligheder. De er virkelig outsidere. Men som filmen skrider frem og man lærer de forskellige at kende, lærer man hurtigt at alle har en fantastisk personlighed og at de gemmer på hver deres hemmeligheder. Man kan nemt nikke genkendende til mange af scenerne i filmen fra ens egne erfaringer indenfor bryllupper. Og som oftest er det outsider bordet, der ender op med at have det sjovest og her hvor nye venskaber skabes, hvilket også gælder i Table 19
Castingen til filmen er lige i skabet. De spiller alle deres roller helt fantastisk. Der er noget for enhver smag. Nogle er så akavet, at man krummer tæer, hvilket bare gør det livsbekræftende og meget morsomt.

Underholdende
Table 19 er en fornøjelse at se. Man kommer igennem hele følelse registeret. Det er en film hvor man læner sig godt tilbage, slår tankerne fra og bare bliver godt underholdt. Jeg sad flere gange med et smil på læberne, jeg hyggede mig bestemt. Den er underholdende på den rare måde og helt nede på jorden. Det er en anderledes film der sætter tankerne i gang. En film om at give slip og om nye stærke venskaber.

Titel: Table 19
Original Titel: Table 19
Premieredato: 22. juni 2017