Team Albert

4. oktober 2018 af Maria Bjerregaard

Team Albert billede

“Team Albert” er en film om venskab, kærlighed og sine drømme. Desværre falder YouTube generationen muligvis ikke i alles smag. Men det yngre publikum vil klart være underholdt.

Vi lever i en verden, hvor vi kun er et klik væk fra at blive en internetsensation. YouTube og andre sociale medier kan skabt platforme, hvor alle kan stille sig op med et unikt ”talent” eller personlighed og resten af verden kan følge med. Nu er YouTube stjernen, Albert Dyrlund, gået til filmen, og det kan hans mange fans sikkert rigtig godt lide.

De store drømme
I gymnasiet får Albert (Albert Dyrlund) at vide, at han skal lægge en realistisk fremtidsplan, da det er meget vigtigt at sikre sig gode jobmuligheder og en stabil indkomst. Men dette ønsker Albert ikke. Han vil gerne være YouTube stjerne og have det sjovt. Han får derfor til opgave at lave en YouTube video, som skal få over 30.000 views på én enkelt dag. Albert kommer til at stå overfor nogle vigtige valg, og dette sætte både karriere og venskaber på spil.

Det karikerede samfund
At vi nærmest skal vide, hvad vi vil med vores liv i en verden, som altid forandrer sig, er fuldstændigt absurd, hvilket filmen også forsøger at gøre oprør med. Det fungerer sådan set også fint, men historien bliver hurtigt til det overfladiske liv, hvor de ikke behøver nogle uddannelse, og blot skal følge dine drømme. Og Albert drøm er at blive kendt på YouTube og leve af denne succes. Filmen prøver dog også, at kritiserer denne livsstil, hvilket kan virke sjovt, nu når Albert Dyrlund, selv fik succes denne vej. Måske har han indset at succes aldrig er gratis. Men samtidigt skal vi også reklameres for hans nye musik i slutningen af filmen, hvilket derfor kan virke lidt dobbeltmoralsk.

En sød historie for YouTube generationen
Vi stifter også bekendtskab med Alberts venner, Toke (Marcis Kess Petersen) og Ida (Laura Kjær) som dog ikke er ligeså populære som ham, men derfor fungerer de ganske fornuftigt i kontrast med Alberts succes. Dog er skuespillet igennem ikke på det højeste niveau, og selv de vokse skuespillere synes at være lidt forvildet bag et halvkedeligt manuskript.

”Team Albert” er en sød film for YouTube generationer, og fans af Albert vil sikkert strømme i biografen for at opleve sit idol. Desværre er den også fyldt med klichéer og forudsigelige budskaber, men filmen er naturligvis heller ikke er lavet til det ældre publikum. Men børn og unge vil elske "Team Albert".

Titel: Team Albert
Original Titel: Team Albert
Premieredato: 4. oktober 2018