The Secret Life Of Pets 2

18. december 2019 af Jesper Poulsen

The Secret Life Of Pets 2 billede

Uinspireret anden omgang om kæledyrenes påståede sande jeg. Handlingen er for usammenhængende til at der overhovedet er noget at smile af...

Det er langt fra den mest åbenlyse fortsættelse blandt animationsfilm. Faktisk var jeg ikke særlig begejstret for den første film om de små pelsede kæledyr, som tog os med bag kulisserne, når nu menneskerne ikke er hjemme. Humøret er ikke blevet meget bedre efter at have set fortsættelsen, for Kæledyrenes Hemmelige Liv 2 er en mangelfuld omgang, hvad angår charme, humor og idérigdom.

Jo, der er da visse elementer som er brugbare, for Max – filmens hovedkarakter – kommer til at stå i lære hos en rigtig landmandshund. Samtidig kæmper Gidget med at få tilbageerobret et stykke hundelegetøj, som er endt i kløerne på en gruppe stride katte. Endelig er Snowball i gang med at udleve drømmen som superhelt. Problemet er bare at klingerne kører skævt op ad hinanden, når man kigger på samhørigheden blandt disse karakterers historier. De kommer aldrig rigtig til at smelte sammen og forenes, og derfor leder det lynhurtigt tankerne hen på, om det mon havde været bedre at producere tre korte animationsfortællinger i den retning. Mit bud er ja, men man snydes nu rent faktisk ikke for short stories på denne udgivelse. Gidget har nemlig sin egen, lige som det er tilfældet for de gakkede Minions. Du finder disse og meget andet under bonusmaterialet.

Kæledyrenens Hemmelig Liv 2 er en stiv omgang samlet set. Der er meget lidt spræl i bifigurerne og selve miljøet, hvor historien udspiller sig er bare uinteressant. Der er helt sikkert noget at arbejde med, hvis der skal gøres nogen forhåbninger om en 3’er i serien. Hvordan det er lykkes at få selveste Harrison Ford til at lægge stemme til en af hundene er mig simpelthen en gåde.

Nu sidder du måske og tænker? Jamen, er filmen overhovedet henvendt til denne signatur? Vil de yngste ikke synes godt om den? Nej til det første og jo til det andet. Jeg har bare langt højere ambitioner for hvad ungdommen bliver budt, og der findes rigtig mange langt bedre alternativer end de grå og anonyme kæledyr. Det bliver blot til 2 stjerner i denne omgang.

Universal Pictures.

Titel: The Secret Life Of Pets 2
Original Titel: The Secret Life Of Pets 2