X-Men III: The Official Game

15. maj 2006 af Gert Sørensen

2 stjerner Skriv en kommentar KØB SPILLET HER

X-Men III: The Official Game billede

Når en stor film kommer på gaden opfølges det altid af et spil, som oftest er af svingende kvalitet... Det er bland de værste af slagsen.

Nar man har med et univers som X-mens, hvor der er fjender af alverdens afskygninger så burde man kunne komme op med en bedre historie end denne, hvoor afdøde fjender genopstår til endnu en omgang action.

Spillet giver spilleren mulighed for at styre 3 karaktere fra X-men (2 ??) filmen. Wolverine, Iceman og Sorte Springer. Disse har hver deres styrker og svagheder, intet nyt der. Man skal derefter gennemføre en række missioner i en forud bestemt rækkefølje for at gennemføre spillet. Hvilket hurtigt bliver kedeligt. De enkelte personer har kun ganske få combo muligheder og man ender hurtigt med bare at slå løst på alt hvad der rør sig, da dette giver den bedste effekt.

Historien forsøger at bygge en bro imellem X-men 2 og X-men 3 men det fungere ikke rigtigt. Historien er usammenhængende og forvirre mere end den forklarre. Da flere af karaktere fra Xmen 2 genopstår og der desuden kommer nye til ender spillet med at blive ligne noget som burde have været sendt ud i sammenfald med Xxmen 2 filmen for 3 år siden og ikke den nye film.

Grafikken i mellem sekvenserne ligner noget der er 10 år gammelt, med billeder der i bedste fald bevæger sig en smule, intet animeret eller ligende. Dette er noget under hvad man kunne forvente sig af et spil i 2006, og meget under havd der er acceptabelt for er spil i Xmen serien. Tager man andre spil fra Marvels univers som Wolverines revenge og det mere brede Nemesis: rise of the imperfects, er Xmen 3 spillet et stort skridt i den forkerte retning.

Spillets grafik er ok, uden at være over detalieret. Lyden er Dolby Digital surround men effekten udnyttes kun sjældent. Det er rart at man har lykkes at få de orginale skuespillere til at hjælpe til med lyd siden, dog mangler enkelte hvilket dog ikke gør så meget. Spillets absolut svageste side er de tåbelige faste kamera vinkler, der gør at man kan risikere at rende ud af billedet og slås uden at man kan se hvad der foregår. De computer styrede spillere er også totalt uden nogen form for intelligens, hvilket gør dem lette at besejre og totalt fjerne alt spændingen fra spillet.

Den lineære spille stil er også meget trættende og gør at spillet ikke har en speciel stor genspilnings værdi, hvilket at man kun kan spille det som single player ikke hjælper på.

Desværre ender X-Men III: The Official Game som en tam omgang, og absolut ikke et spil der lever op til hverken filmene eller tidligere spil versioner fra samme univers.

Spillet er venligst stillet til rådighed af