Hello Ladies - The Complete Series and The Movie

13. juni 2015 af Jesper Poulsen

Hello Ladies - The Complete Series and The Movie billede

Det bliver SÅ pinligt...

Mød Stuart Pritchard, som jeg bedst kan beskrive som en blanding af Casper og Frank fra den danske tv-serie Klovn. Han er lige dele egoistisk, selvfed, pinlig og uheldig. En ærke-britisk webdesigner som nu slår sine folder i Los Angeles. Man skulle jo nok mene at kunsten var at pleje sin jobmæssige karriere, når man nu er udenlands, men tiden går i højere grad med desperat at jagte damer.

Han har dog en kvinde tæt inde på livet, nemlig Jessica som lejer et værelse i Stuarts lejlighed. Hun jagter den store drøm som skuespiller, men hun har ikke rigtig held med sig og udsigten til succes er ikke lige om hjørnet. Stuarts selvbillede er ophøjet over den slags, og derfor forsøger han på alle mulige leder og kanter at leve et fordækt liv som en rigtig charlatan som er højt på strå. Lidt på samme måde som vores egen Henning Primdahl, sportsdirektør på cykelholdet Team Easy On, forsøgte at overbevise seerne om at hans ryttere havde potentiale til at vinde Tour De France.

Stuart og hans to venner Wade og Kives fører sig frem i nattelivet og gør alt hvad de kan for at imponere det modsatte køn. I sidste ende er de tre dog sig selv nærmest, når de roder sig ud i en række pinlige situationer, som ofte kræver Jessicas overbærende assistance for at redde sig ud af. Tja, sådan må det jo gå, når man fører et liv som ikke matcher hvem man i virkeligheden er. For Guds gave til kvinderne er i hvert fald én ting, som Stuart ikke er!

Hello Ladies er en comedy-serie fra mastodonten HBO. Skabt af Stephen Merchant, som man sikkert husker fra The Office og Life's Too Short. Det er således første gang at han laver en tv-serie uden sin faste makker Ricky Gervais, og det klarer han faktisk meget fint. Hans karakter kommer mere til udtryk, omend den har bibeholdt sit kiksede karikatur. Seriens sæson 1 blev desværre den eneste - bestående af 8 afsnit. Efter de 8 morsomme afsnit var der ellers lagt i kakkelovnen til en ny omgang, for ringen var på ingen måde sluttet. I stedet blev der kreeret en spillefilm, som skulle runde løjerne af. Denne film, kaldet Hello Ladies: The Movie, er naturligvis inkluderet på denne udgivelse, og heller ikke her går det stille for sig.

I filmen sker der det at Stuarts britiske eks-kæreste meddeler at hun kommer et smut til Los Angeles sammen med hendes mand. Det får Stuart til at sætte alle sejl i forhold til at vise hende, hvad hun i princippet er gået glip af. Endnu et storskrudende eksempel på at Stuart igen (igen) mistimer og overforcerer alt omkring sig for at gøre sig bedre end han er. Alle miskmaskerierne kommer også til at omfatte rigmanden Alan (spillet af Stephen Tobolowsky – Memento, En Ny Dag Truer) og selveste Nicole Kidman i rollen som hende selv.

Det bliver tåkrummende underholdende, når Stuart og co. kaster sig ud i jagten på det modsatte køn. Hvis du ikke allerede kender Hello Ladies, som herhjemme har kørt på DR3, så er det bare med at komme i gang. Du vil kunne li' det, ville du!

Bonus materialet består af en tur bag om produktionen samt et kig på de scener som ikke nåede med i det endelige resultat.

Warner Home Video.

Titel: Hello Ladies - The Complete Series and The Movie