Just My Luck

30. juni 2006 af Ole Jessen Hansen

Just My Luck billede

Lindsey Lohan er tilbage i teenagefilm i ”light” udgave. Lykken vender pludseligt for Ashley og Jake, men i hver sin retning.

Alt er perfekt i Ashley´s liv, primært på grund af 1 ting: Held. Alt hvad hun rører ved lykkes for hende. Hvis det regner når hun skal ud, holder det op med at regne i det øjeblik hun træder udenfor. Hvor det er umuligt for andre at få fat i en taxa, er det selvfølgelig ikke noget problem for Ashley. Hvis Ashley er heldig, ja så er Jake (Chris Pine) uheldig. Alt hvad han rører ved går i stykker, han har et lortejob (bogstaveligt talt), hans forsøg på at være manager for det britiske popband Mcfly går bare slet ikke. To skæbner i hver sin ende af ”heldskalaen”. De to mødes tilfældigt til et stort bal, som Ashley arrangerer. De danser og kysser, og pludselig vender heldet for dem begge. Ashley er nu uheldig, og alt i hendes liv mislykkes, mens alt i Jake´s liv nu kan lade sig gøre.

Denne film er en af de film hvor man efter 10 min. Kan regne ud hvad den handler om, og hvordan den ender. Det er en amerikansk teenage film, hvor alle bestandelene er der: to smukke unge teenage stjerner, hvor Lindsey Lohan er den mest kendte, og Chris Pine er den ”upcomming star”, en halvdårlig historie, som er set før, og som har lånt lidt fra nogle andre film i samme genre, blandt andet ”Bossen og Bumsen” (Uden anden sammenligning i øvrigt) krydrer det hele med lidt teenage musik: bandet Mcfly (Jo, navnet er taget fra filmen ”Tilbage til fremtiden”) og du har en mainstream teenage film fra ”overthere”.

Filmen er skrevet til Lindsey Lohan, som indtil videre kun har været med i film af denne genre. Hvor ”Mean girl” faktisk var en helt fin film, så er denne film nok en man hurtigt glemmer. Jeg håber at Lindsey Lohan snart kommer til at vise sit talent i nogle film med et bedre manuskript. Hendes mandlige modpart, Chris Pine, spiller faktisk rigtigt fint og og har helt sikker en fremtid foran sig, som mainstream skuespiller.

Filmen giver jeg tre stjerner: 1 til Lindsey Lohan, 1 til Chris Pine, og 1 til musikken.

Titel: Just my luck
Original Titel: Just my luck