My Boss’s Daughter

4. maj 2004 af Jacob M. Andersen

1 stjerner Skriv en kommentar

My Boss’s Daughter  billede

Ashton Kutcher i rollen som ambitiøs karriere mand, der jagter Tara Reid men lige må forbi hendes frygtelige far

Tom Stansfield (Ashton Kutcher) er researcher på et større forlag, her er chefen den kyniske Jack Taylor (Terence Stamp) som leder stedet med hård hånd. Ingen ansatte kan føle sig sikre på deres job og Tom er også så godt som bange for Mr. Taylor. Tom vil meget gerne have en stilling i firmaets kreative afdeling og prøver desperat at gøre et godt indtryk på Mr. Taylor, hvilket ikke er noget der lige lader sig gøre. Tom vil også gerne have fat i Mr. Taylors meget yndige datter Lisa (Tara Reid) som også arbejder på forlaget. Chancen byder sig da hun spørger om han vil passe millionvillaen mens hun er til fest og Mr. Taylor er bortrejst, det siger Tom selvfølgelig ikke nej til. Det går dog ikke helt som planlagt og inden Tom ser sig om er huset fyldt med alskens sære gæster og Mr. Taylors elskede ugle er bortfløjen.

My Boss’s Daughter ligger op til en komedie af den rigtig sjove slags. Det bliver bare desværre aldrig rigtig sjovt, eller bare sjovt for den sags skyld. Hver gang der er lagt i ovnen til et ordentlig grin løber det ud i sandet, enten på grund af dårlig timing eller simpelthen fordi joken ikke rammer hovedet på sømmet. Det hele skal dog ikke være ris, filmen har sine højdepunkter hvor man er underholdt. Men en komedie i samme kategori (eller klasse om man vil) som eksempelvis American Pie filmene bliver det desværre aldrig.

Skuespillet er dog tilnærmelsesvist over middel. Ashton Kutcher er faktisk god i rollen som Tom, der har problemer med at holde styr på gæsterne i den store millionvilla. Som hans modstykke er Tara Reid fin, selvom hendes rolle er spækket med et minimalt antal replikker, er hun svær at få øjnene fra i de scener hvor hun medvirker. Resten af castet leverer dog ikke særlig gode præstationer. Terence Stamp er godt irriterende i rollen som Lisas far og Toms chef og duer ikke rigtig i rollen. Molly Shannon spiller Audrey Bennet som indædt prøver at få sit job som Jack Taylors sekretær tilbage, hun har som Terence Stamp ikke rigtig noget at arbejde med og hendes præstation bliver der efter. Michael Madsen dukker dog op i en lille birolle som er noget nær det sjoveste i hele filmen, derimod kan jeg kun komme på to grunde til at Carmen Electras figur(!) er med. Hendes rolle er dog meget overflødig i forhold til historien.

Instruktøren David Zucker har film som Høj Pistolføring serien og Scary Movie 3 med i bagagen. Jeg havde forventet han havde fået noget mere ud af historien, selvom denne er noget tynd. Manuskript forfatter David Dorfman er ansvarlig for historien og det bør han ikke være stolt af, han har tidligere skrevet Anger Management som er en langt bedre komedie på alle punkter.

Konklusionen må derfor være, at trænger man til et godt grin skal man gå uden om My Boss’s Daughter. Tag hellere en anden af de snart mange komedier af denne type. Er man alligevel en hungrende Ashton Kutcher fan og bare må se denne film, så lad endelig være med at forvente noget. Du vil desværre blive slemt skuffet.

Titel: My Boss’s Daughter
Original Titel: My Boss’s Daughter
Premieredato: 28. april 2004