Showtime

25. april 2002 af Mia Vildbrad

Showtime billede

It´s Showtime eller er det for den seriøse betjent Preston, han hader kameraer og er kun interesseret i af udføre sit job, men da han en dag får en sag på nakken er han nødt til at ”blive” skuespiller

Mitch Preston (Robert De Niro)er den seriøse politimand, han går op i sit arbejde med liv og sjæl, og ønsker ikke at det skal blive anderledes. Den meget hårde mand kommer en dag i campolage med pressen, da han prøver at opklare et narkoopgør, men det for den mere useriøse politimand Tray Sellers (Eddie Murphy) hurtigt ødelagt. Han går nemlig mere op i at se godt ud på tv. Sellers for ødelagt Prestons møde med narkobanden og der opstår vild skyderi. Alt dette har pressen i mellemtiden opfanget via en politiradio. Da Preston løber efter en af narko-mændene kommer han ved et ”uheld” til at skyde efter en fotograf . Dette kommer han til at fortryde….

Mitch Preston står nu med en sag på halsen, men han har et valg, han skal enten betale de 100.000 dollars eller spille med i et reality show om to betjente på job. Det vil Preston ikke være med til, men han bliver nærmest tvunget ind i serien. Preston ´s makker bliver den knap så seriøse betjent Sellars, der hurtigt for sig fedtet ind hos produceren Chase Renzi (Rene Russo).

Betjent Sellers ved lige hvordan han skal spille, da han har set alle politi tv serier der findes. Hvorimod Preston i har det mindste tv-sans, og da der både bliver pyntet på hus og bil går det helt galt for Preston, det bliver for meget for ham, og de to makkere er bestemt ikke enige i hvordan parløbet skal fungere.
Renzi synes det er skønt med noget action og ser gladelig med fra sidelinien, og hun har kun en ting i hovedet og det er ”It´s Showtime”

Robert De Niro, er jo bare en skøn skuespiller, han er så hård både i sit udseende og i sin væremåde. Og det er dejligt at se. Han spiller som altid en god og overbevisende rolle, men dog har vi før set ham i denne slagt film. Der er ikke så meget nyt på gærde hos De Niro. Dog skal han have store roser for samspillet med Eddie Murphy, det er rigtig godt, og det er sjov at De Niro være så seriøs, og hvor Eddie Murphy alligevel formår at bløde ham lidt op.

Eddie Murphy, er den gode gamle dreng som vi alle kende ham, hvad er en film med ham uden han evige he he he, det hører til i alle film, også denne her. Han spiller ganske udmærket, og det gør som sagt ikke filmen værre at han spiller sammen med De Niro. Dog synes jeg der er lidt for meget 48 timer over denne film. Og det mister den en stjerne eller to på, desværre. Ellers en ok film, med et par gode grin, som man også forventer med Murphy i den ene hovedrolle. Så hvis du er til Murphy og De Niro, en god gang action og et godt grin så er denne film helt sikkert noget for dig. Rigtig god fornøjelse.

Titel: Showtime
Original Titel: Showtime
Premieredato: 25. april 2002