The Little Death

23. juli 2015 af Michelle Luna Bordig

The Little Death billede

“Let's Talk About Sex, Baby”

I filmens åbningsscene ser vi en mand råæde en fod. Hver enkel tå bliver overslikket og manden nyder det. Fodens ejermand er ikke lige så vild med det, men hun tillader det, fordi hendes mand elsker det; altså så længe han ikke kysser hende bagefter. Det er det første par vi møder Paul (Josh Lawson) og Mauve (Bojana Novakovic). Men deres historie tager udgangspunkt i Mauves fantasi; hun vil have at Paul skal voldtage hende.

Det andet par, Phil (Alan Dukes) og Maureen (Lisa McCune) lider af ægteskabelige problemer. De skændtes lidt for ofte, og Phil kan slet ikke sove, da han bliver tændt af at se et andet menneske sove. Hans søvnmangel bliver et problem og Phil får fat i nogle stærke sovepiller. Men det går ikke helt som planlagt.

Det tredje par, Dan (Damon Herriman) og Evie (Kate Mulvaney), er kørt død i deres forhold, så de opsøger en terapeut som forslår rollespil. De går hjem og rollespillet var en stor succes. Så stor at Dan nu gerne vil være skuespiller. Som han selv siger, er han bedre til at være en anden end sig selv.

Det fjerde par, Richard (Patrick Brammall) og Rowena (Kate Box) prøver at blive gravide, men det lykkedes ikke. Deres læge siger, at chancen for at blive gravid øges, hvis kvinden får orgasme. Men det ved Rowena ikke helt hvordan hun skal få. Men et dødsfald rammer familien og Richard er sønderknust, han græder og græder og det får Rowena op i stødet.

Det femte par, Sam (TJ Power) og Monica (Erin James), adskiller sig fra de andre par, da de ikke er sammen. Monica arbejder som oversætter for døves telefonsamtaler. Hun bliver ringet op af Sam, som beder hende ringe til en sexlinje. Monica skal så fungere som mellemmand imellem Sam og kvinden fra sexlinjen. Der opstår hurtig en akavet stemning, men den bliver overdøvet af kemi og flirten mellem Sam og Monica.

Til sidst er der Steve (Kim Gyngell), en mand der lige er flyttet ind på vejen. Han er tidligere dømt som sexforbryder og ifølge loven skal han informere alle sine naboer om sin dom.

Til trods for at karakterernes veje krydses, kunne de egentlig bare være individuelle kortfilm. Det er kun få ting, som binder karakterne sammen og på den måde mangler filmen sammenhæng. I størstedelen af filmen følger vi kun de fire førstnævnte par. Hvor det egentlig kun er Richard og Rowenas historie, der er morsom. Rowenas mange forsøg på at gøre sin mand ked af det, udløser mange sjove og akavet øjeblikke.

De andre historier halter lidt og de formår ikke at underholde fuldt ud. Den bedste og morsomste historie om Sam og Monica, bliver gemt til filmens afslutning, på den måde sikre man at publikum forlader biografen med et smil på læben. Jason Lawson, som spiller Paul, er instruktør og manuskriptforfatter på filmen. The Little Death, er hans debut spillefilm. Til trods for, at nogle af historierne er sjovere end andre, vinder humoren alligevel.

Titel: The Little Death
Original Titel: The Little Death
Premieredato: 23. juli 2015