White Chicks (DVD)

11. april 2005 af Natasja Engholm Jensen

1 stjerner Skriv en kommentar KØB FILMEN HER

White Chicks (DVD)  billede

Der er måske lavet dårligere film. Måske har jeg bare været så heldig at gå langt uden om dem. White Chicks topper under alle omstændigheder listen af plat og pinlig amerikansk underholdning…

Da FBI har mistanke om, at nogen vil kidnappe de to forkælede overklassetøser Brittany og Tiffany Wilson, bliver brødrene og FBI-agenterne Kevin (Shawn Wayans) og Marcus (Marlon Wayans) Copeland sat på sagen. Og de to brødre vælger at løse opgaven på alt andet end traditionel manér. Agenterne skal eskortere tøserne fra lufthavnen til et gallaarrangement, men undervejs er de ude for et mindre biluheld. Pigerne får nogle yderst minimale skrammer, men er overbeviste om, at de ikke kan vise sig uden for en dør. Derfor får den ene af Copelandbrødrene den idé, at de skal klæde sig ud som de to søstre…og det fører til nogle yderst komplicerede situationer. Det er nemlig ikke helt let at skulle opføre sig som et feminint, blond overklasseløg, når man er vant til at være en sort, maskulin FBI-agent, der slår nogle yderst propre næver. Og udover det skal de to agenter håndtere Wilson-tøsernes hysteriske og mindre intelligente veninder, en mildest talt stor neger, der forelsker sig i den ene af ”søstrene”, en mistænksom kone og en kvindelig journalist, som Kevin har et godt øje til.

Filmen byder på enkelte situationer, hvor man til nød kan trække på smilebåndet. Men endnu hyppigere forekommer de tidspunkter, hvor man desperat forsøger at rette tæerne ud, mens man gemmer hovedet under dynen. Denne film er simpelthen en af de platteste film, jeg har set. Handlingen er tynd og klichépræget, og forsøger på ærkeamerikansk vis at pådutte os en skrækkelig slimet morale i slutningen. Replikkerne er sjældent morsomme, og de to Waynes-brothers leverer middelmådige skuespilspræstationer.
Jeg vil til hver en tid anbefale seerne at bruge deres tid på noget bedre end denne film. Og det burde bestemt ikke være svært at finde på!

Filmen er venligst stillet til rådighed af
SF/Fox.