'L'Amant double' starter med at lade et nærbillede af fugtige kønslæber virtuost blænde over i en ung kvindes tårevædede øje, og så er tonen ligesom sat for denne erotiske thriller der får en til at dampe!
Du kan godt tage kleenex med, men det er ikke næsen de vil blive brugt til!
Den smukke, frigide tidligere model men nu museums vagt, Chloë, begynder at se en psykiater fordi hun konstant har ondt i maven. Chloë og hendes Psykiater Paul forelsker sig hovedkuls i hinanden og flytter hurtigt sammen. Chloë opdager imens hun pakker ud at Paul har nogle ting liggende som indikerer at han holder nogle ting hemmelige for hende og hun mærker det dybt i sin intuition. Og i sin mave.
Og rigtigt nok.. Paul har en hemmelighed: En tvillingebror, som også er psykiater, men tvillinge broren er af den mere brutalt sexede af slagsen.
Chloë begynder at se Pauls tvillingebror og før hun ved af det får hun viklet sig ind i en spindelvæv af løgne, og saftig begær til de 2 brødre. Et trekants drama der tager et voldeligt udspil med sig.
SPørgsmålet er dog bare: udspiller det sig i virkeligheden alt sammen et sted imellem hovedet og kussen mellem blikket og kønnet, virkelighed eller fantasi.
Historien udfolder sig med tungen lige i munden.
Der er ikke den frækhed, Ozon ikke tillader sig at anvende i sin mest vovede film i mange år.
Den er på en måde måbende visuelt grænse over skridende, helt uden filter, nogen vil måske endda føle at den er lige lovligt erotisk offensiv, men måske lidt med en hård finførlig soft porns niche.
Filmen bygger på en fortælling af Joyce Carol Oates og udforsker tvillingefænomenets mytologi ved hjælp af alskens spejlinger og fordoblinger.
Hvilket i hænderne på Ozon bliver ren tortour de force igennem filmhistorien, hvor citaterne fra Polanski til Cronenberg og Elvis står i kø i en syret psykosexthriller, hvor man uvilkårligt må gyse over Ozons frække balancegang på kanten af det ekvilibristisk parodiske.