Dracula 3000.

24. september 2005 af Henrik Andersen

0 stjerner Skriv en kommentar

Dracula 3000. billede

Coolio og andre middelmådige skuespillere føre an i denne debile vampyr film, der kun skal ses for dens ualmindelige dårlige produktions value. Et lærebogs eksempel i hvordan det ikke skal gøres.

Efter nogle enormt lange rulletekster, som man aldrig troede sluttede begynder dette næsten uudholdelige rumeventyr. Året er 3000. På en rutinemission i verdensrummets evige mørke opdager et ensomt fartøj resterne af en rumtransporter, der blev meldt savnet 100 år tidligere. De begiver sig på en mission ind i fartøjet. Missioner en anført af kaptajn Abraham Van Helsing ( Casper Van Dien ) og han s mandskab, der består af en blandet pose bolcher. En dum blondine ( Erika Eliniak ), en dum rapper ( Coolio ), en dum nørd i rullestol, et dumt muskelbundt uden hjerne, en dum rumpige med rottehaler og dårlige replikker og et par andre ligegyldigheder.
Pigen med de dumme rottehaler bliver sendt ombord på det mystiske fartøj iført en grim gasmaske og noget latterligt rumtøj, og inden da har vi beklageligvis været vindene til nogle ret dårlige computereffekter af de 2 rumskibe. Men nu er hun altså indenfor i det mystiske rumskib, eller det er i hvert fald hvad det skulle forstille at være, men det minder desværre bare alt for meget om en gammel lagerbygning. ( hvad det jo sikkert også er i virkeligheden. ) hun opdager snart at der er andre ombord og bliver overrasket da hun møder det dumme muskelbundt. ( det gør publikum også, hvad lavede han lige der ? )
Nu kommer resten af holdet så ombord, de finder et udtørret lig, måske kaptajnens. De finder også en logbog som vi filmen igennem ser klip fra. Det er kaptajnens ( Udo Kier. ) Han fortæller om at der ombord er noget meget ondt der tager livet af hans besætning. Han er meget skræmt. ( her er det så at man som publikum undre sig over hvad en stjerne som Udo Kier laver i sådan en film som denne, men han skal vel også have smør på brødet ? )
Coolio finder en masse ligkister og åbner dem, skære sig og bløder lidt ned i sandet der ligger i dem…og ups, nu er vampyren så vågnet. Sikke en overraskelse. Han bliver selvfølgelig bidt og bliver nu til en vampyr-Coolio, komplet med afro-hanekam, rapper attitude og endnu dårligere replikker end før. ( hvad man næsten ikke troede muligt. )
Nu møder den dumme blondine Dracula ( jeg har selvfølgelig ikke noget imod blondiner, men tro mig hende her lever op til alle de dumme vittigheder. ), og vupti bliver hun bidt af nogle rigtig dårlige vampyrtænder der ligner noget der er købt i BR. Dracula er for øvrigt rigtig grimt klædt. Med halstørklæde, som om han var forkølet, og så selvfølgelig ulastelig klædt i hans sorte kappe, med opslået krave. En ren og skær skændsel imod selve karakteren.
Coolio bliver i mellemtiden så uudholdelig at de bliver nød til at stikke en billardkø igennem hans store ego..og det er så enden på ham. Nu finder Van Helsing så flere kø’er og jagten på grev Orloc ( som Dracula pludselig hedder ) begynder. Snart er kun muskelbundet og blondinen tilbage og de beslutter at styre rumskibet imod Halbrons 2 sole for at gøre et endeligt på vampyrerne. Heldigvis er blondinen ikke blevet smittet af Draculas bid, fordi hun er en druide, hun er gammel nydelsesrobot ( fremtidens glædespiger ), der er blevet omprogrammeret. Men heldigvis for muskelbundet så kan hun stadigvæk huske nogle af hendes gamle programmer. Og så bliver de sidste 2 timer i hans liv jo ikke så triste.
Hele herligheden slutter så med at rumskibet og hele dens dumme besætning inklusiv grev Orloc ( eller hvad han nu hedder ), bliver opslugt af solenes varme, naturligvis lavet på en alt for billig pc’er. Snøft.

Jeg havde faktisk glædet mig lidt til at se denne film. Jeg syntes altid det er spændende med nye vampyrfilm. Jeg var vel vidende om at dette ikke var en stor produktion, men blev alligevel meget overrasket over hvor dårlig den var. Alt er filmet i en lagerhal og man tror ikke et øjeblik at den foregår i rummet, men snarere i et industrikvarter et sted i Vestjylland. Måden det hele er belyst på er også rigtig dårlig og får det hele til at ligne noget der er lavet på et aftenskolehold, hvor kostumerne for den sags skyld også kunne være blevet lavet. Skuespillerne kæmper med de dårlige replikker undtagen Coolio selvfølgelig. Han er jo vant til at sige den slags ting. Hans skuespiller talenter kan i forvejen ligge på et meget lille sted, og hans medvirken i Dracula 3000, slå blot fast at han skulle blive ved hans sang karriere.
Dracula 3000 er faktisk så dårlig at den ikke engang kan gå hen og blive kult. Det er den simpelthen for ringe til. Men til gengæld burde den indgå som et skolebogs eksempel når der skulle undervises i hvordan man absolut ikke skal sætte en film sammen.
Hvis du alligevel skulle have lyst til at købe eller eje Dracula 3000 så værsgo, men du skal ikke komme bagefter og sige, at du ikke var advaret.

Der er heldigvis ingen ekstramateriale på dette makværk udover nogle trailers til andre DVD udgivelser.

Filmen er venligst udlånt af Nordisk Film.