Entourage: Complete 2nd Season (3DVD)

29. januar 2007 af David Lund

Entourage: Complete 2nd Season (3DVD) billede

Anden sæson af Entourage bibeholder tempoet og underholdningen fra første sæson.

Entourages anden sæson starter der, hvor første sæson slap os. Vince, Eric, Turtle og Johnny Drama har netop været i New York og indspille indie-filmen Queen’s Boulevard. I mellemtiden har Vince tabt noget af sin berømmelse, og hans agent Ari er meget nervøs for hans karriere. Vince tager den med ro, og vil først lave en film, når det rigtige tidspunkt viser sig. Først er Vince ikke interesseret i hovedrollen som tegneseriehelten Aquaman, men da James Cameron får instruktørpladsen, virker rollen straks mere tiltalende. Eric kæmper videre med kærligheden, og hans kæreste bliver hurtigt til hans ekskæreste, da hun har været ham utro. Eric har fået mere styr på jobbet som manager, men han har stadig problemer med at styre Vince, og få ham til at tage de rigtige beslutninger. Turtle har problemer med at score piger i det hele taget, og kan ikke mere leve af Vinces berømmelse, så han forsøger selv en karriere som manager for en undergrundsrapper. Johnny Drama har de problemer som han altid har haft men med hans nye agent og med sin bror Vinces berømmelse, åbner der sig masser af nye muligheder.

Med en vis ivrighed smækkede jeg den første DVD ud af 3 i DVD-afspilleren. Første sæson af Entourage havde efterladt mig med en uventet appetit efter mere, så det var et velkomment gensyn med seriens karakterer. Endnu engang greb serien fat i mig, og de første 5 episoder var snart overstået. Næste dag så jeg de næste 5 episoder, og dagen efter det de sidste 4 samt ekstramaterialet. Entourage er en utrolig nem serie at se og blive grebet af. Den jonglerer med et par tunge emner, der ligger sig så meget i baggrunden, at man nærmest kun har øje for den direkte underholdning. Jeg må indrømme, at jeg var en smule skuffet over anden sæson efter den første DVD. Anden sæson lægger nemlig ekstra stille ud, og indeholder nærmest intet plot. Vi ser de velkendte karakterer i deres velkendte omgivelser med Sex, Drugs & Rock ’N’ Roll. Langsomt begynder sæsonen dog at tage fat, ikke kun med interessante moraler udforsket på original vis, men også med karakterudvikling på alle seriens hovedroller. Vince som før lå meget i baggrunden, kommer mere og mere frem, og vi får helt nye sider af ham at se, og han viser sig slet ikke at være den dumme, smukke skuespiller vi regnede med. Eric som jeg anså som første sæsons hovedrolle, træder dog et skridt tilbage for, at give alle de andre roller lidt plads. Hans udvikling består i, at han lærer branchen at kende, og begynder at stå op for sig selv. Turtle er ofte det komiske indslag, men også han lærer at stå på egne ben, dog med lidt hjælp fra resten af klikken. Johnny Drama er Johnny Drama, og selv om man unægtelig kan spore en udvikling i ham ligeså, vil han altid være Johnny Drama, og det er det vi elsker ham for.

Anden sæson er fra 2005, og indeholder 14 episoder á 30 minutter stykket. Ligesom med første sæson er grænsen mellem fiktion og virkelighed meget lille. Seriens hovedpersoner er alle baseret på virkelige mennesker, og næsten alle biroller ER virkelige mennesker der blot spiller sig selv. De cameos og biroller der er i Entourage er utallige, alt fra små ”has-beens” til store talenter der hovedsageligt er skuespillere og instruktører, er at finde her. For blot at nævne et par stykker fra anden sæson, har vi James Cameron, Mandy Moore, Malcolm McDowell, Beverly D’Angelo, Bob Saget, Pauly Shore og Brooke Shields i diverse fremtrædende roller. Skuespillet af hovedpersonerne som er Adrian Grenier, Kevin Connolly, Kevin Dillon, Jerry Ferrara og Jeremy Piven, er ligeså vokset med deres roller. Bedst er stadig Piven som Ari Gold, en karakter man elsker at hade, men som skuespiller kan man kun beundre det Piven får ud af Ari.

Filmteknisk er der også kommet bedre styr på de teknikker, serien forsøger sig ud i. Ganske vist dukker en malplaceret sang med en sjov sekvens op fra tid til anden, men som helhed besidder filmen et stærkt soundtrack blandet hovedsageligt med klassisk og moderne rock (fra Rolling Stones til Muse). Det håndholdte kamera fungerer ligeså i samme dur som i første sæson, og giver serien det realistiske præg den hungrer efter. Som i de fleste serier er der mange forskellige instruktører til at styre showet. Dog har serien sin måde at styre instruktørerne på, og med dette mener jeg, at serien har et meget bestemt regelsæt der skal følges. Dette giver et udtryk og en helhed de fleste serier i dag mangler.

Anden sæson af Entourage er på nogle områder bedre og andre områder værre end første sæson. Det er dog stadig Entourage, og hvis du kunne lide første sæson, skal du ikke være bekymret for, at berømmelsen har steget skaberne til hovedet. Jeg afventer endnu engang den næste sæson spændt, og håber at serien fortsætter i samme dur mht. udvikling, humor, underholdning og hastighed.

Ekstramaterialet består af et enkelt Making Of program. Dette varer dog 23 minutter, og er ganske underholdende. Seriens executive producer Mark Wahlberg interviewer seriens hovedroller, og her kommer der mange små og sjove historier op til overfladen. Jeg kunne dog sagtens have brugt nogle slettede scener, outtakes og kommentarspor, så selvom kvaliteten på det ene program der er her på er jævn, må ekstramaterialet nøjes med 2 ud af 6 mulige stjerner, pga. den store mangel der er.

Warner Bros..

Titel: Entourage: Complete 2nd Season
Original Titel: Entourage: Complete 2nd Season