Family Guy - sæson 2

4. januar 2009 af Christian Arhoff Andersen

Family Guy - sæson 2 billede

Seth MacFarlane er tilbage med endnu en omgang af hans populære serie

Som en hybrid mellem "The Simpsons" og "South Park" sprang "Family Guy" ind på seriefladen i 1999. Showet omhandler som de fleste tv serier en familie i dette tilfælde familien Griffin. Bestående af forældrene, Peter(Seth MacFarlane) og Lois(Alex Borstein), børnene Chris(Seth Green), Meg(Mila Kunis) og Stewie Griffin(Seth MacFarlane), samt familiens talene hund Brian(også MacFarlane). Serien er ikke specielt velskrevet eller original men den er sjov og det er sådan set det vigtigste. Serien går en sjov grændse imellem "Simpsons" lidt mere pæne humor og "South Park" kulsorte grove humor. Dette giver serien en fordel da den kan vende sig hurtigt, og man ved aldrig rigtigt hvor man har den.

Hvor sæson et var en solid begyndelse for serien, er det nemt at se at sæson to slår den på alle punkter. Serien er mere velskrevet, stadig ikke rigtig godt skrevet
men historierne hænger bedre sammen. Erstattet er også Lacey Chabert, der lagte stemme til Meg Griffin i den første sæson, med "That 70's Shows" Mila Kunis der skønt hun ikke er den store stemmeskuespiller, passer bedre til rollen. "Family Guy" fungere ligesom the "Simpsons". Hvert afsnit er enkeltstående og der er ingen der husker hvad der skete afsnittet før. Dette har altid været et problem for denne anmelder, da serien ikke rigtigt har nogen sammenhæng, det er nemt at følge med men samtidig kommer man ikke tæt på figurene på nogen måde, og derfor griner man i øjeblikket, men det er svært at se hvordan man kan elske denne serie og dennes figure når serien ingen dybde har.
Nogle af sæsonens bedste afsnit er klart "Da Boom" og "Road to Road Island". Da Boom omhandler Y2K, altså årtusindskiftet, og frygten der var for at computersystemer ville gå amok og det ville blive verdens undergang. Peter, idiot som han er, tager det hele alvorligt og gemmer sig med sin familie i kælderen. Han viser sig dog at have ret, og familien tager afsted mod Nathans Twinkie farbrik, som er det eneste sted med mad som Peter kan tænke på. "Road to Road Island" handler om at Brian, hunden skal hente Stewie i Californien og tage ham med hjem, men beslutter sig for at tage forbi sin gamle kendel for at konfrontere sin Mor. Dette afsnit formår at komme lidt under huden men dog ikke meget.

"Family Guy" er et sjovt show, men ikke et rigtig godt et. De jokes der er med i showet er gode, men de overordnede historier er dårlige og usammenhængende.
På den måde er "Family Guy" den komiske udgave af en hjernetom actionfilm. Den levere jokes der er sjove, men alt andet er højest forglemmeligt.

Titel: Family Guy - sæson 2