I Love You, Beth Cooper

8. marts 2010 af Julie Klausen

I Love You, Beth Cooper billede

Endelig en amerikansk komedie der har lidt mere at byde på!

Denis Coverman har færdiggjort sine i alt 4 år på high school, men mener ikke at han i løbet af den tid, har fået gjort alt det han egentlig gerne ville. Denis er en nørd af 1. grad, men det han mener han mangler at gøre, har intet med vilde fester, sex eller hash at gøre. Nej, Denis Coverman mangler kun én ting. At erklære sin kærlighed til en af skolens mest populære piger. Beth Cooper. Det vælger han så at gøre… under sin studentertale! Alle er mildest talt målløse, ikke mindst Beth Coopers ekskæreste Kevin, en tidligere soldat, der ikke har tænkt sig at lade Denis slippe godt fra hans lille stunt. Studenternatten bliver for alvor skudt i gang, når Beth sammen med sine veninder, må hjælpe Denis og hans bedste ven, stikke af fra den sindssyge ekskæreste. Dette er ikke nogen let opgave, og involverer indbrud, nøgenbadning, bilflugt, kokasser og meget meget mere.

Denne film er intet mindre end hylende morsom! Temaet der bliver taget op er så kendt og så uoriginalt som det overhovedet kan blive, men ikke desto mindre formår denne film at give hele ideen et frisk pust, og på intet tidspunkt føler vi at denne film ligner noget andet vi har set før. Det hele er med. Skolens nørdede dreng forelsker sig i skolens populære pige – klassisk. Derudover har vi de nørdede fyrs bedste ven, de to veninder, hvoraf den ene selvfølgelig er dummere en bølgepap, og vi har den hårde ekskæreste. Alt råmaterialet er simpelthen så uoriginalt, men det færdige resultat er intet mindre en genialt!

Der er så mange sjove og fantastiske scener i denne film, at man simpelthen ikke kan lade være med at grine. Paul Rust gør det genialt i rollen som Denis Coverman, og spiller rollen virkelig gennemført. Også Hayden Panettiere spiller sin rolle til udmærkelse, og giver hele genren ”amerikanske komedier” nyt liv. Filmen bevarer desuden sin røde tråd helt til slut, og ingen løse ender bliver ladt tilbage.
Selvom filmen er sjov og på sin vis også plat, bliver det ikke latterligt, som det f.eks. gør i de sidste ”American Pie”-film eller ”Not Another Teen Movie”. Filmen bevarer, på forunderligvis, sit realistiske perspektiv, og det er det der får dig til at le. Alt det tåbelige er skåret fra, og efterlader kun det virkeligt værdige materiale.

Filmen egner sig nok bedst til unge mellem 16 og 20, da vores hovedpersoner selv er i den alder, og lige er gået ud af high school. Barnlige sjæle tager dog ikke skade af at se med. Det er nok flest piger der vil vælge denne film, da både titlen, coveret og traileren indikerer tøsefilm, men drenge kan nu også sagtens se den. Vores hovedperson er jo trods alt af mandligt køn. Filmen er helt klart anbefalelsesværdig, og kan sagtens bruges en lørdag aften med kæresten eller veninderne.

Ekstramateriale:
- Alternative ending
- Deleted scenes