On The Road

1. marts 2013 af Michelle Luna Bordig

On The Road billede

Tre unge prøver at finde deres identitet On The Road

I 1940’erne møder vi den unge forfatter Sal (Sam Riley) som i filmens begyndelse møder den karismatiske og interessante Dean (Garrett Hedlund). Sal kommer ind i en helt anden verden, hvor der festes, drikkes og ryges pot. Sal er fascineret af Deans unge kone Marylou (Kristen Stewart). Alle har sex med alle, både mænd og kvinder. Dean og Marylou bliver skilt og Dean finder en ny kone Camille (Kirsten Dunst), men kan ikke lægge Marylou fra sig. De lever alle sammen det vilde liv på gaden og overlever ved at stjæle fra andre folk. Dette vil Sal bruge til at skrive en bog om livet ”On The Road”.

Kristen Stewart (Twilight-saga) fungere godt som den unge vilde Marylou, hun er interessant og ikke helt til at regne ud. Stewart formår at fremstille Marylou som en mystisk, men samtidig livsglad ung pige. Sam Riley (Control), som Sal og Garrett Hedlund (Eragon) som Dean er okay. De er ikke noget specielt og bliver lidt kedelige i længen, hvilket er ærgerligt når historien faktisk er god. Men hvis filmen ikke havde været så lang, havde de måske været mere interessante. Men filmen er helt klart alt for langt, og de kunne sagtens havde skåret i nogle i scener.

Ind imellem er der dog scener, som er meget intense og interessante, såsom når de holder nytårsfest. Hvor Dean og Marylou danser sammen. Dansen er helt intens og sveden løber ned af dem, og det er en nytårsfest, som man ville ønske, at man selv var med til. Filmen indeholder også en masse sexscener og nøgenhed, såsom når Dean, Marylou og Sal sidder nøgne i bilen. Eller når Marylou har sex med enten Dean eller Sal. Når alt kommer til alt, handler On The Road egentligt bare om en gruppe unge, der vil udforske livet og deres seksualitet og det har vi vel set mange gange før?

Det jeg synes, er det mest spændende ved denne film er, at se hvem de har udviklet sig til når dette liv ”On The Road” er færdigt. Hvem lever stadig det samme ungdomsliv, og hvem er blevet voksen?

Af ekstramateriale er der slettet scener.

Midget Entertainment .