Stealing Harvard

25. juli 2003 af Hans Christian Vang

1 stjerner Skriv en kommentar

Stealing Harvard billede

Tidsspilde eller fantastisk påfund?

Stealing Harvard er en fjollet lille historie om en onkel, der lover sin niece at betale for hendes "college" skolegang, hvis hun kan blive accepteret i et sådant. Nogle år senere kommer hun ind på en skole, og så må onklen finde en måde at betale for det... Og hvad gør han så? Han vender sig mod et liv af kriminalitet og løgne.

Jeg vil nu forsøge at forklare hvor helt igennem latterlig, jeg syntes Stealing Harvard er. Plottet var ikke realistisk, karaktererne var generelt dumme og uintelligente mennesker, og dialogen kom til tider så langt væk fra det egentlige emne, at jeg troede nogen havde klippet scenerne sammen i forkert rækkefølge. Stealing Harvard fik mig dog til at grine... Dumme ting får mig generelt til at grine, men det er mere af medfølelse for skuespillerne der må leve igennem det her.

Komedier der ikke er bange for a tvære dumme, politisk ukorrekte, og som tiltrækker nogle af de mest ondsindende anmeldelser nogensinde er blevet svære at finde (gudskelov). Faktisk så tror jeg, at hvis Tom Green ikke var i Hollywood, så ville der sgu nok ikke eksisterer så dumme og latrinært orienterede humoristiske forsøg på at producere underholdning. Det meste af tiden er Tom Green simpelthen bare irriterende, og hvis det skal siges helt rigtigt, så er denne film sikkert eneste gang jeg har grinet et par gange over Tom Green's latterligheder, men det var heldigvis af ham, og ikke med ham, så mit hovede får fortsat lov til at sidde på mine skuldre, og skal ikke fjernes af skam.

Jeg syntes Jason Lee er en udmærket skuespiller. Ikke noget fantastisk, men ikke desto mindre klarer han sig udmærket i forskellige genrer. Jeg kunne godt forestille mig mange flere film med ham som indehaver af forsk. bi-roller, for der syntes jeg han klarer sig godt, men sammen med den urérlige Tom Green kan enhver skuespiller blive gjort til skamme.

Der er INTET på spil nogensteder, ingenting at finde under overfladen, ingen tanke bag, ingen form for interesse lagt i fra producerens side (som da også må have slået hovedet, hvis han vil lave en Tom Green film), så hvis du leder efter en skør komedie, som denne, og ingen interesse har i andre af de film der er på tilbud i øjeblikket (hvilket du seriøst burde have), eller du bare skal i biografen med din familie, eller andre mennesker der finder Tom Green morsom, bare har lyst til at grine af nogle dumme klovner, der TROR de er morsomme, eller fordi du var så imponeret af min anmeldelse at du bare MÅ se filmen... Så værsgod. Men passer du ikke ind i ovenstående kategorier, så ville jeg søreme finde noget andet at bruge mine penge på, en den her "film".

Titel: Stealing Harvard
Original Titel: Stealing Harvard
Premieredato: 25. juli 2003