True Romance

10. november 2004 af Maj Ibsen

True Romance billede

Kærlighed ved første blik, kokain, Elvis som personlig vejleder og masser af vold er bare nogle af tingene True Romance har at byde på.

Når Tarantino er involveret kan det næsten ikke gå galt. Tarantino har skrevet manuskriptet til True Romance og hvilket manuskript. Filmen byder på en del meget gennemførte typer, underdogs, kontrapunktisk musik m.m. Det er lige en film for folk der elsker Tarantinos sans for overdrevet vold, smukke kampscener og personer man virkelig føler man kender.

Tony Scott, der er manden bag film som Top Gun, The Last Boy Scout, Enemy of the State og mange flere, har stået for at instruere filmen. Sammen formår de to mænd at skabe en fantastisk film, som har en masse at byde på.

Filmen handler om kung-fu fanatikeren Clarence Worley (Christian Slater), som arbejder i en tegneserie forretning og lever som superhelt i sin egen lille drømmeverden og om luksusluderen Alabama Whitman (Patricia Arquette). Clarence er desuden stor fan af Elvis, som også fungere som hans personlige vejleder ved hvert toiletbesøg. Clarence mødte Alabama fordi hans chef mente, at det var længe siden han havde været i seng med nogen, og lejede derfor en luder til ham. Det var kærlighed ved første blik mellem de to og Alabama opgav straks jobbet som luder, der var bare en hage, hendes alfons. Alabama turde ikke hente sine ting af frygt for at han skulle gøre hende ondt. Clarence var ikke bange af sig og tog af sted for, at hente hendes ting og inden de viste af det stod de med en kæmpe kuffert fyldt til randen med kokain. Desværre for dem tilhører den mafiaen, som straks gik i gang med at opspore dem.

På overfladen minder True Romance historien om en hver anden. En mand og en kvinde forelsker sig, de gennemlever nogle forhindringer og til sidst ender al ting lykkeligt, men der er langt mere bag. True Romance giver en fantastisk oplevelse af de forskellige personer, skudscener med smuk musik i baggrunden, der allermest for det til at minde om en smuk opera. Den får en op af sædet og man kan virkelig leve sig ind i filmen.

Skuespillet er også helt i top, nogle biroller er endda blevet besat af folk som Brad Pitt, Samuel L. Jackson m.fl. Det er for eksempel meget sjovt at se Brad Pitt i rollen som en halv dum fyr der altid er høj på et eller andet. Patricia Arguette spiller også fantastisk i rollen som Alabama, det er virkelig overbevisende skuespil og det gør altid en film bedre. Christian Slater spiller også rigtig godt i rollen som Clarence, den noget virkelighedsfjerne drømmer.

DVD ekstra materiale:

Der er ikke noget specielt nævneværdigt ekstra materiale, kun nogle rigtig gode interviews med skuespillerne, så 2 stjerner for det.

Mis. Label.