Streaming anmeldelse

Beautiful Disaster (Blockbuster)

1. oktober 2023 af Natasha Margrethe Jensen

Beautiful Disaster (Blockbuster) billede

Bad boy møder uskyldig pige. Lyder det bekendt? Ja, det tror jeg nok det gør. Beautiful Disaster er en af de film, som vi egentlig har set før.

Beautiful Disaster kan sammenlignes med film som Fifty Shades of Grey og After filmene. Denne film handler om en ung pige og en ung dreng, som begge går på college. Travis Maddox er den klassiske bad boy, som bruger sin fritid på at bokse. Abby er den kloge og uskyldige pige, som helst bare vil fokusere på sit studie, og ikke komme i nærheden af en fyr som Travis. Men efter at hun taber et væddemål med ham, bliver hun nødt til at bo hos ham i en måned.

Der bliver lavet en del af de der pladder romantiske ungdomsfilm i disse tider. Og desværre er rigtig mange af dem altså ikke særlig gode. Og Beautiful Disaster er endnu en af dem. En pige der taber et væddemål, og skal bo hos en fyr i en måned, som hun ikke kender? Hvor sandsynligt er det lige, at det ville ske i virkeligheden. Nok ikke umuligt, men heller ikke det mest normale. Generelt set er det en meget flad historie, og det føles lidt som en film man har lavet bare for at lave en. Filmen er baseret på en bog af samme navn. Om bogen så er bedre, skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg ikke har læst den. Men jeg vil da næsten håbe, at bogen har noget mere at byde på end filmen havde. Jeg tillod mig dog lige at gå på nettet, og læse folks meninger, som også har læst bogen. Og ud fra hvad jeg har kunne læse mig til, så er filmens historie blevet noget anderledes end den er i bogen.

Udover at filmen minder utrolig meget om så mange andre film, som vi har set, så er filmens skuespil altså bare heller ikke helt overbevisende. Hovedrollerne spilles af Dylan Sprouse og Virginia Gardner. Sprouse har vi set før i After filmene, og han forsætter i samme film genre tydeligvis. Normalt syntes jeg egentlig Dylan Sprouse er en fin nok skuespiller, men lige i den her film er det lidt skævt med både ham og Gardner. Man sidder lidt og krummer ens tæer sammen mange steder. Om det så er den dårlige historie i filmen, som gør at filmens skuespil også sejler lidt? Det skal jeg ikke kunne give det helt konkrete svar på. Jeg vil dog give filmen den anerkendelse, at den har sine øjeblikke, hvor den lige får hevet lidt grin frem i en. Og hvis man nu sidder derhjemme med sin veninde, og gerne vil se det jeg kalder en ’nem film’ (en hvor man ikke skal koncentrere sig så meget), samt en film der er fyldt med romantik, så er denne film oplagt til det.

Så for at runde den af. Det er ikke et mesterværk af en film, men skal du lige have en pige aften med veninderne, så kan den nok godt fungere.

Titel: Beautiful Disaster
Original Titel: Beautiful Disaster