Crocodile Dundee I Los Angeles

21. september 2001 af Mia Vildbrad

Crocodile Dundee I Los Angeles billede

Mick Dundee er tilbage, som den evige krokodille mand, denne gang er han blevet mere moderne. Dundee er blevet ”voksen” og er blevet far, til 7 år gamle Mickey. De lever Downunder i bushen..

Livet omkring Walkabout Creak i den australske Bush er som vi kender den. Mick Dundee er på en af sine evige krokodille jagter og vi starter med at se ham i hård action, hvor han er på jagt efter den største ”dille” der nogen sinde er set i Walkabout. Krokodillen er så stor at den overmander Mick, og han må tage træet over ham til hjælp da båden bliver revet i 1000 stykker.
Mens Mick sidder i træet kommer der en flok turister og ser Mick sidde i suppedasen, Mick får hurtigt guidet turisterne væk fra søen og Mick kan komme i sikkerhed. Mick bor nu sammen med kæresten gennem længere tid, Journalisten Sue Charleton, som han endnu ikke er gift med. Sue og Mick har i mellemtiden fået en søn Mickey der nu er 7 år gammel. Mickey ser et stort forbillede i sin far og de tager ofte på Bush-tur med hinanden.
En dag får Sue en opringning fra hendes far, han mangler en afløser på bladet hvor ham hun skal afløse er blevet dræbt. Famlien Dundee/Carleton flytter herefter til Los Angeles hvor Sue skal undersøge det som den afdøde Journalist var i gang med, hun tror nemlig der er fusk i filmbranchen, da de efter at have lavet 2 film med underskud og ingen publikum, laver en 3'er. Imens Sue arbejder på avisen viser Mick sin søn rundt i L.A. Han bliver både vist rundt på stranden blandt piger, de redder et stinkdyr, og ikke mindst møder de Mike Tyson som sidder i parken og mediterer.
Hvad der ellers kommer til at foregå i denne film, som selvfølgelig også kommer til at indeholde de gode og de onde som vi før har set hos Dunede bliver I ikke snydt for.

Paul Hogan er tilbage som den berømte Krokodille Jæger Mick Dundee som med øjenkontakt og hypnotisering kan tæmme ethvert dyr. Han spiller rollen godt, og overbevisende. Man kommer helt til at føle at han i virkeligheden tæmmer dyrene, også fordi dyrene nærmest sætter sig ned og virkelig er rolige. Paul Hogan har denne gang selv en finger med i spillet, og har været med til at skrive manuskriptet. Paul Hogan spiller i denne film far til Sønnen Mickey( Serge Cockburn) som er debutant i denne film. Efter at dette er hans første film klarer han det godt. Han virker meget sikker, og virker meget professionel.

Linda Kozlowski spiller, og er dog også i det virkelige liv, Kæreste/kone med Mike Dundee. Hun spiller stadig Journalisten som altid kommer i problemer og herefter skal Mick redde hende. Linda er stadig den pæne pige der er vild med de rige liv, men dog har fundet sig i at leve i bushen med Mick. God skuespillerinde.

Instruktøren Simon Wincer har fået æren af denne tredje film om Dundee. Man kender ham bla. fra Filmen Free Willy fra 1993. Derudover har han lavet tv- serier som Young Indiana Jones. Jeg synes instruktør Carr har gjort hvad han kunne, og han har gjort det godt. Filmen er til at grine af og man får da rørt lattermusklerne et par gange. Og det sætter jeg pris på i en film.

Crocodile Dundee I L.A er en sjov og god film, men handlingen er noget tynd. Man ser ikke ret meget nyt i denne film og har man set 2'eren har man set det hele. Denne film kan man godt være foruden, men er man vild med Crocodile Dundee kan man godt tage ind og se filmen i biffen. Så får man helt sikkert et godt grin. Hvis du gerne vil se filmen , men godt kan vente til den kommer på video, ville det nok være at foretrække.

Titel: Crocodile Dundee I Los Angeles
Original Titel: Crocodile Dundee in Los Angeles
Premieredato: 21. september 2001