Da Hip Hop Witch (DVD)

9. marts 2004 af Claus Larsen

0 stjerner Skriv en kommentar

Da Hip Hop Witch (DVD) billede

Flip Flop Hip Hop

Hip Hop Witch er en af disse film, der vist egentlig skulle have være uhyggelig, men ender med at blive uhyggelig dårlig. Den er en klar spoof over Blair Witch Project, men rammer aldrig den uhyggelig tone fra den, hvorfor de danske distributører vælger at lancere den som en komedie.
Handlingsmæssigt hænger filmen slet ikke sammen. Den er en blanding af dokumentariske interviewindslag med en række kendte og ukendte hip hop kunstnere, der alle har været forfulgt af en heks. Dernæst følger man fem unge hvide tosser, der er på jagt efter den originale hip hop kultur. De forsvinder og det er meningen at det er deres videooptagelser man følger. Sidst er der en historie om en ung kvinde, der arbejder på en avis, som gerne vil slå igennem som reporter på rygtet om det slemme heks. Æstetisk spiller filmen også på det dokumentariske hjemmevideostil som kendes fra pornogenren, hvilket den teknisk også minder om, blot at det er bandeordene, der er i centrum frem for kønsdele. Skuespillet er forfærdeligt, og Eminem taler hele tiden om, at heksen har sin finger oppe i røven på ham. Sådan omtrent føler jeg også det var at se filmen, der ikke har nogen særlig kunstnerisk værdi, heller ikke når det drejer sig om hip hop. Den synes fremstillet af folk, der ikke har den fjerneste anelse om hvorledes man skruer film sammen, og hvorfor en velrespekteret dansk distributionsselskab skulle indføre denne plage af en film i dansk handel er en kæmpe gåde, der overskygger filmens plot. Lad filmen være på hylderne, den er spild af penge. Hip hop fans ville blive dybt skuffet og heksen er for øvrigt Vanilla Ica, tror jeg nok. Nul stjerner til den dårligste film, jeg nogensinde har set.

Titel: Da Hip Hop Witch
Original Titel: Da Hip Hop Witch
Premieredato: 9. marts 2004