The Crow
Beetlejuice Beet...

Deadpool & Wolverine

24. juli 2024 af Maria Bjerregaard

Deadpool & Wolverine billede

Ryan Reynolds er tilbage i topform som den elskede, grove, men sjove superhelt Deadpool. Denne gang får han et dejligt gensyn med Hugh Jackmans ikoniske Wolverine karakter.

At en grov, bandende og flabet superhelt skulle få succes tilbage i 2016 – ja, det er måske ikke særlig mærkeligt, og noget som fans i den grad har ventet på efter en masse perfekte og godsindende superhelte. Dette skyldes ikke mindst Ryan Reynolds skønne portræt af manden i et kæmpe rødt fastelavnskostume. Denne gang har Deadpool hevet X-men karakteren, Wolverine tilbage fra de døde, og dette går naturligvis ikke stille for sig.

Wade Wilson ( Ryan Reynolds) har svært ved sin tilværelse som Deadpool, og ser ikke en fremtid som superhelten længere. Dette ændrer sig, da han bliver kidnappet af organisationen, TVA. En organisation, som holder styr på de forskellige tidslinjer i universet. Alt går dog ikke helt efter planen, og efter meget tøven teamer Deadpool op med Wolverine ( Hugh Jackman) for at redde hans egen verden og ikke mindst – ændrer Marvel universet for evigt.

Det hele er lidt fjollet og lidt dumt. Vi er blevet introduceret for så mange multiuniverse tidslinjer fra Marvel igennem de seneste par år, og det er næsten ikke til at finde hoved og hale i det længere. Dog er det ikke særlig relevant for Deadpool fans. Det er nemlig de to stjerner, der stjæler al opmærksomheden. Udover disse to byder filmen også på en masse overraskelser, og der er virkelig lagt op til et helt nyt univers.

At få Hugh Jackman tilbage i rollen som Wolverine, er nok kun på grund af en vis overtalelses evne fra Ryan Reynolds. Og dette er naturligvis et kæmpe pay-off, da de er fantastiske sammen på det store lærred. Deres karakterer spiller godt op imod hinanden, og det er præcist så vildt, som publikum kan forvente. Og det er fantastiske og overdrevne CGI kampe, præcis som de første to film.

Alt er stadig ved det gamle. Deadpool er fortsat sarkastisk, fjollet og bander som en havnearbejder. Om der er sket lidt ændringer siden Marvel nu officielt, har taget over, kan dog godt mærkes, men det er også hele pointen. Hvilket Deadpool naturligvis bryder the 4th wall for at fortælle os. Selvom Reynolds muligvis nu er mere begrænset, og rygtes sige at han ikke har kunne improvisere ligesom de andre to film, så er Deadpool stadig Deadpool.

”Deadpool & Wolverine” er årets hidtil største sommerblockbuster, der indeholder en masse larm, actionsekvenser, humor og et tykt lag selvironi. Ryan Reynolds og Hugh Jackson viser, hvordan de var skabt til at spille deres respektive karakterer, og lægger op til nye eventyr i Marvel universet. Filmen må siges, at være et tilfredstillende nyt kapital til den elskede superhelt.

Titel: Deadpool & Wolverine
Original Titel: Deadpool & Wolverine
Premieredato: 24. juli 2024