Disco Godfather (DVD)

14. juli 2002 af Morten Eriksen

Disco Godfather (DVD) billede

Imens vi venter på ”Undercover Brother” kan man i mellemtiden fornøje sig med den ægte vare fra dengang i 70’erne...

Tucker Williams er en tough DJ og går under navnet Disco Godfather. Historien starter på et halv-lummert diskotek (Blueberry Hill) hvor Tucker gør sin entré som The main man. Alt tegner til at blive en fornøjelig aften med disco til den lyse morgen. En af gæsterne er Tuckers nevø Bucky (Julius Carry) der er en talentfuld basketball spiller. Hans kæreste slår alarm da hun finder ud af at han har røget noget der har gjort ham mærkelig. Tucker tager sig af manden der virker psykotisk. Det viser sig at han har røget et nyt drug PCP kendt på gaden som ”Angel Dust”. Ingen skal få lov til at bringe det lort ind på Tucker’s disco-territorie og han tager på stationen og får sig en snak med politikommisæren, der er en gammel bekendt fra dengang Tucker var betjent. Stoffet er kendt som ekstremt farligt og det giver hallucinationer. Nu går jagten ind på bagmændende og det går ikke stille for sig da Tucker er vred og kan kung Fu!

DVD specifikationer:

Filmen fås som region 0 DVD, så den kan spilles af alle afspillere. Den kan bestilles i forretninger der handler med importerede DVD film. Rudy Ray Moore er på DVD’ens cover mindst 20 år ældre end i filmen. Dette nye billede er højst sandsynligt brugt fordi at den originale plakat til filmen mangler blikfang. Coveret er ikke særligt informativt og noget af det ekstra materiale der står angivet bagpå findes ikke på disken! Det er ringe artwork. Der er sølvtryk på selve disken og det ser faktisk godt ud. Billedet er i 4:3 (desværre) og det bærer ikke præg af at være restoreret på nogen måde. Men det betyder dog ikke det store og man skal tænke på, at filmen har været lavet for næsten ingen penge. Lyden er i Dolby Digital dual mono og talen er rimelig tydelig på nær scenerne på diskoteket. Der er ingen tekster eller yderligere lydspor. Menuerne er still billeder. Der er scene selections. trailers for Dolemite, Dolemite II –The Human Tornado, Shaolin Dolemite og Black Godfather samt et billede af den originale plaket for ”Disco Godfather”.

Rudy er mest kendt for hans rolle som ”Dolemite” i de to film ”Dolemite” og ”The Human Tornado”, men i denne film er han bestemt også i sit es. Det der er sjovt ved Rudy Ray Moore, er hans replikker som virker indstuderede, men han lægger trykket på en bestemt måde som ingen andre kan gøre med samme effekt. Derudover er der hans finurlige rim og remser der gør det interessant. Filmen er tydeligt lavet da ”Saturday Night Fever” var hot og pladecoveret dukker også op i et split sekund i filmen. Slutningen på filmen er noget brat og jeg tror at de har haft småproblemer med at finde ud af hvordan den skulle slutte, men på trods af det, så har man haft det sjovt i selskab med Rudy Ray Moore. Han er en fornøjelse at se på.

Blaxploitation har haft revival i de sidste år med bl.a. ”Shaft”, ”Pootie Tang” og senest i de kommende komedier ”Undercover Brother” med Eddie Griffin og ”Austin Powers in Goldmember” med bl.a. Beoncè Knowles som Foxy Cleopatra (et navn der er stærkt inspireret af to foxy ladies fra 70’erne, nemlig Foxy Brown og Cleopatra Jones).

”Put your weight on it!”

Titel: Disco Godfather
Original Titel: Disco Godfather