Netflix’ anden danske spillefilm efter Toscana foregår under mere velkendt idyl. I et overklassemiljø på Fyn udspiller der sig nemlig et anderledes og langt mere bestialsk drama end Anders Matthesens besøg i det italienske.
Erhvervsmanden Christian har et forhold til en yngre kollega, og det erfarer Christians kone Leonora ved selvsyn. Forurettet og ulykkelig konfronterer hun sin mand med det, hun har set. Fronterne trækkes op og det lykkes Leonora at have en gigantisk klemme på Christian. Faktisk i en sådan grad, at Christian presses helt op i hjørnet og ikke ser andre udveje end at tage en ultimativ beslutning. Den skal dog vise sig at få helt utrolige konsekvenser, og sætte Christian i en endnu værre situation - hvilket også gælder resten af familien. Der er kun én måde at fixe stumperne på…
Det er vores allesammens lille Nana (fra 80’er-børneserien af samme navn) eller Krummes store kærlighed Yrsa, som står bag kameraet. Barbara Rothenborg er dog trådt i instruktørskoene, og hun har i øvrigt også instrueret en senere Krummefilm med titlen “Alt På Spil”. Hun står også bag “Madklubben”, flere afsnit af “Sjit Happens”, “Hvide Sande” og den amerikanske indspilning af “Kærlighed Ved Første Hik / The First Time”. Her har hun kastet sig over filmatiseringen af Anna Ekbergs roman, og det slipper hun rigtig godt fra.
Stemningen er intens, og man ved aldrig, hvad der lurer rundt om hjørnet. Godt spundet med forældrenes søns sygdom og den økonomiske sag, der gjorde ham rask. Den binder Christian og Leonora uløseligt sammen, men med Christians affære og Leonoras fortid med dertilhørende behandling af ekskæreste, så rasler ligene ud af skabene. Man fristes til at tro, at rigmandsfacaden skal opretholdes for enhver pris, og at ingen skal tabe ansigt. Christian er dog tæt ved at kaste håndklædet i ringen, da politiet kommer i hans slipstrøm.
Dar Salim, som også kan opleves i Viaplays “Drenge” for tiden, og Sonja Richter leverer et medrivende kammerspil med tilhørende gode præstationer fra bl.a Lars Ranthe (som Christians ven og fortrolige) og Mikael Birkkjær (som politimanden der stadig grubler over sagens sammenhæng og motiver).
Kærlighed For Voksne lykkes med at holde præcis, hvad den lover og den tager sig ikke ud for noget, den ikke er. Jeg kvitterer herfra med 4 stjerner.