LEGO DC Super Hero Girls: Super-Villain High

19. august 2018 af David Lund

LEGO DC Super Hero Girls: Super-Villain High billede

LEGO og DCs samarbejde fortsætter med at underholde.

Imens Warner Bros. kæmper med at få deres DC Extendd Universe til at fungere og hænge sammen på det store lærred, fortsætter deres animerede studie med at levere gedigen underholdning. Når det kommer til de animerede film, overgår DC nemlig Marvel på en lang række punkter, og sådan ser det ud til at fortsætte. Deres samarbejde med LEGO er nu nået til den anden film om de kvindelige superhelte, og “LEGO DC Super Hero Girls: Super-Villain High” fortsætter i samme spor, som den første tegnefilm. Her er tilpas humor og action tilsat en god morale, men aldersgrænsen bør overholdes i forhold til konsumerisme og reklamer samt den vold, der udspiller sig. Det fylder ikke for meget, men ligger alligevel og lurer i baggrunden og underbevidstheden, og de yngste bør derfor springe over.

Plottet er simpelt men enormt underholdende. Lena Luthor skaber en High School for skurke, og rekrutterer alt fra Catwoman til Cheetah på denne måde, og udnytter dem til at stjæle og i sidste ende at starte en kæmpe robot, som Luthor gerne vil bruge. Wonder Woman, Batgirl, Supergirl og Jessica Cruz forsøger at få skurkene til at indse, at Luthor manipulerer dem, så de kan komme tilbage til Super Hero High.

Selvom karaktererne er fra DCs bagkatalog af helte og skurke, minder dette langt mere om en LEGO film. Præcis som LEGO gjorde med Batman, har de skabt et univers af en helt bestemt kaliber af metahumor, som også bliver benyttet i overflod i “LEGO DC Super Hero Girls: Super-Villain High”. Ikke alle vittigheder er lige skarpe, og enkelte rammer endda fuldstændigt ved siden af, men langt de fleste får selv lattermusklerne i gang hos det voksne publikum. Filmen rummer nemlig en knivskarp kreativitet, som i den grad værdsættes hos det modne publikum. Dette er dog naturligvis målrettet børn, og de kan sagtens være med. Filmens action føles også mere spændende jo yngre man er, og der er rigeligt af det.

Med både en kvindelig instruktør (Elsa Garagarza) og naturligvis hovedsageligt kvindelige roller i filmen, har vi endelig både noget fra DC og LEGO, der nu er målrettet det kvindelige køn. Alle kan dog være med, og filmen rammer bredt nok både med indhold og budskab til, at ingen efterlades i stikken.

Filmen er venligst stillet til rådighed af Twentieth Century Fox Home Entertainment Warner Bros.

Titel: LEGO DC Super Hero Girls: Super-Villain High
Original Titel: LEGO DC Super Hero Girls: Super-Villain High