Melrose Place, sæson 3

25. marts 2008 af Ellen Norvang

Melrose Place, sæson 3 billede

En af 90'ernes største serier kaster nostalgi over dit fjernsyn i form af 3. sæson af Melrose Place.

De fleste tv-serier mister deres gnist efter en håndfuld sæsoner. Men inden Melrose Place nåede at blive lidt for meget soap-opera præget kunne man nyde lejlighedskompleksets skæve intriger i Melrose Place. Sæson 3 er netop nu udsendt på dvd og i hælene på den ligeledes Spelling-producerede, Beverly Hills 90210, bliver 90’ernes store tv-serier bragt til live og kan nostalgisk pryde din fjernsynsskærm mere end 10 år senere. Melrose Place var egentlig tænkt som en forlængelse og form for pendant til Beverly Hills 90210, men hvor 90210 beskæftiger sig med teenagers problemer er Melrose Place for publikummet der har flere år på bagen.

I tredje sæson følger vi Amanda, Jake, Billy, Alison, Jo, Jane, Kimberly, Michael, Sidney og Matt igennem mere eller mindre obskure og voldsomme begivenheder. Alison kæmper med sin frygtelige barndom og den truende alkoholisme, Amanda prøver at holde sin position som leder på D&D, Jake får besøg af sin bror der får skabt problemer. Derudover er Kimberly mentalt ustabil, Michael vil gerne slippe af med hende og Jo må kæmpe for sit lille barn. Man kan ikke beskylde beboerne i Melrose Place for at have en tilværelse uden spænding. Desuden er cliff-hangeren til sæson 4 yderst snedigt lavet, så man ikke rigtig kan holde ud ikke at se fortsættelsen.

Underlægningsmusik er blevet tilføjet, men ellers er alt som du husker det.
Af ekstramateriale er der interview med karakteren Jake der giver et overblik over Melrose Place. Derudover er der en montage over nogle af de bedste replikker fra serien og et overblik over sæsonen. Men pas på med at se den hvis du ikke vil have afsløret for meget.

Melrose Place er overdreven fiktion og bærer tydeligt præg af at være et levn fra starten af 90’erne. Men fulgte du ivrigt med i serien i dine yngre dage vil der garanteres kunne findes et glædeligt gensyn. Fik du aldrig set serien dengang den hittede vil du højst sandsynligt ikke finde den særligt interessant, da mange serier i dag har en vis højere standard og helt anden stil. Men nogen gange kan pinlige tilbøjeligheder og smag udenfor finkulturel rækkevidde være nødvendigt.

Filmen er venligst stillet til rådighed af Paramount Home Entertainment I/S.

Titel: Melrose Place, sæson 3
Original Titel: Melrose Place, third season