Men Seeking Women

11. december 2007 af Jesper Hintze Vildbrad

Men Seeking Women billede

Denne lavt budgetteret sædekomedie, om tre uheldige ungkarle, der ikke rigtig har det klister der skal til for at indfange den skønne kærlighed. Et væddemål sættes ind, 6000 dollars star på spil!

Al (Will Ferrell) er den lange kejtede, der sammen med sin homemates, den umiddelbart checkede Nick (Anthony Palermo) og den lidt mismodige og melankolske Les (Grant Shaud), er denne trio der bruger al deres selvtillid op i nattelivet, for at møde kvinden, der kan hamstre deres hjerter. Men de har ikke den rigtige udstråling, der kan matche det de selv søger.
Elendigheden bredder sig I gruppen, lige indtil Les kommer op med den idé, at kilden til deres mangelfulde resultater, er at intet I virkeligheden er på spil. Den logiske konklusion er at de må kunne miste noget, derfor skal alle mand smide 2000 dollars ned i kuvert, og den der får bid, og kan opretholde et forhold I hele tre måneder, får kuvertens indhold. Noget modvilligt går de to andre ind for idéen.
Overraskende tager deres liv en anden drejning, og at komme i kontakt med kvinder er slet ikke så vanskeligt endda, bortset fra at finde den rigtige…

En lille banal komedie, om et af all times klassiske problematiker, at kunne score moren til sin arvemasse. Og her er der også indflettet kliché fyldte scener uden snert af originalitet, og en forholdsvis slap replik retorik, der hiver det hele til jorden. Filmen er kun takket skuespillerne og deres fremragende mimik, især Anthony Palermo og Will Ferrell (se ham i “Stranger Than Fiction”, “Melinda & Melinda”) med til at bære løjerne. Efter de første 60 minutter, falder niveauet til en gabende oplevelse.
Instruktøren Jim Milio (kendt for et væld af tv episoder) havde sidenhen mere helt som med producent til monsterhittet “My Big Fat Greek Wedding”, men har ikke substans nok i denne, som hurtigt er forsvundet i mængden. “Men Seeking Women” er helt tilbage fra 1997. At Panvision vil genudsende den på markedet, er desværre også en stor forudsigelighed, da genren som helhed, er populær trods mangel på kvalitet.

Ekstra materiale til denne udgivelse, er efter Pan Vision demo dvd´en en trailer til “Ice Queen”!

Filmen er venligst stillet til rådighed af:PAN Vision

Titel: Men Seeking Women