Paris Hilton (Limited Edition)

17. september 2006 af Jesper Rosenberg Antonsen

Paris Hilton (Limited Edition) billede

Against All Odds. En filmtitel som er meget betegnende for dette udspil fra den altid meget omtalte Paris Hilton.

Alle kender Paris Hilton, og alle har en mening om hende. Hendes seneste påfund er at udgive en CD. Og lad det være sagt med det samme – det er ikke en helt dum ide. Debut-CDen har fået navnet Paris Hilton, og indeholder 11 sange. Sange der allerede efter få gennemlytninger sætter sig på trommehinden. Hun har selv haft en finger med i nogle af sangene, mens Do Ya Think I’m Sexy er lånt fra Rod Stewart. Rapperen Fat Joe medvirker på Fightin’ Over Me, mens der er lånt lidt rytmer fra Grease på nummeret I Want You. Første singleudspil er den reggae-agtige Stars Are Blind – en rigtig trommehinde-hænger.

Temaet i langt hovedparten af sangene er ikke overraskende erotik i større eller mindre grad. Paris Hilton ligger ikke skjul på, at hun udmærket er klar over, hvad de fleste mænd ser i hende… Så hvorfor ikke synge om det? Og som tidligere nævnt – med alle de fordomme folk har om Paris Hilton er det lidt Against All Odds at lave sådan en CD – men tro mig – så ringe som folk tror den er, er den slet ikke. Det er god gedigen Top 20-musik, som sagtens kan tage kampen op med mange af de øvrige hits der flourerer på hitlisterne.

Denne udgave er en limited edition, hvilket betyder, at der er en DVD med, som består af godt 20 minutter, hvor vi får interviews med Paris Hilton, og hvor vi ser hende i studiet. Hun fortæller, at hun satser meget på musik, og vi får også historien om, hvordan hun mødte produceres Scott Storch. Vi kommer også med på optagelserne af debutsinglen.

Derefter følger godt 3 minutter med en studiooptagelse af Jealousy, og det er så det. Der står godt nok på coveret, at der er ”multiple viewing angels”, men det lykkedes mig ikke at finde dem.

Alt i alt en lidt tynd DVD, og det er lidt synd. Der har givet været mere spændende optagelser fra studiet, og det kunne måske også have været interessant at se hende give et par af numrene live? I det mindste kunne man godt have lavet plads til videoen til singleudspillet i sin fulde længde – specielt når man nu viser lidt om, hvordan den er optaget.

Summa summarum – lad ikke fordomme bestemme om du skal give denne CD en chance. Jeg tror, der er mange der vil blive meget positivt overraskede over hvad Paris Hilton rent faktisk præsterer på dette album. Med mindre man er absolut fan er der dog ingen grund til at gå efter denne limited edition, da ekstra materialet på DVDen ikke er noget særligt at skrive hjem om. Men 4 velmenende stjerner til Paris herfra.

CDen er venligst stillet til rådighed af
Warner Music Denmark.

Titel: Paris Hilton (Limited Edition)