Secret Lives

24. marts 2008 af Maria Moni

1 stjerner Skriv en kommentar KØB FILMEN HER

Secret Lives billede

Det er svært at sige noget godt om Secret Lives, som bærer stærkt præg af at være en tv-film.

Melrose Place ”stjernen” Daphne Zuniga, spiller hovedrollen i denne tv-film uden den store succes. Filmen bærer tydelig spor af at være en b-produktion både teknisk og kunstnerisk. Ud over at skuespillerne leverer en omgang røvdårligt skuespil, begår instruktøren, lysmanden og kameramanden op til flere kæmpebrølere i løbet af filmen. Kameramanden laver den klassiske fejl, som enhver 1. års filmstuderende måske kunne begå, ved at stille sig ind foran lyset, og derved kaste en meget tydelig skygge på skuespillerne. Det er virkelig noget, som kan ødelægge ethvert suspense-øjeblik i en film, som skal forestille at være en spændingsfyldt thriller.

Handling i filmen er stort set ikke bedre. Den udslidte kunstner Jill Thompson (Zuniga), sørger stadig over sin mand, som døde for ti år siden. En dag bliver hun opsøgt af forsikringsmanden Mike (Duncan Regehr), som fortæller, at hendes mand lige er død. I de sidste ti år har han levet et luksuriøst liv for de penge, som han stjal fra sit firma dagen før hans påståede død.

Jill tager med Mike til Washington for at identificere liget. Den lokale sherif mener, at Jills mand er død af naturlige årsager (hvilket er dybt latterligt, da man som seer ikke er i tvivl om, at der er tale om en forbrydelse, når man ser liget), men Jill er ikke sådan at narre. Sammen med Mike begynder hun at efterforske sin mands død. Det viser sig hurtigt, at ingenting ikke er, hvad de udgiver sig for. Heller ikke Mike (som om man ikke havde gættet det), og det bliver en kamp om liv eller død for Jill, som har bevæget sig ud, hvor hun ikke kan bunde.

Som det sikkert fremgår, er jeg ikke særlig begejstret for Secret Lives, der sælges som en actionfilm, hvilket må være en fejl, da filmen uden tvivl forsøger at læne sig op af thriller-genren. Desværre er den hverken spændende, uhyggelig eller skræmmende. Skuespillet er dårligt, manuskriptet er utroværdigt, og historien er kedelig. Intet ved filmen virker ægte, og man keder sig bravt igennem de ca. 86 minutter filmen varer. Handlingen er alt forudsigelig, og man sidder nærmest bare og venter på, at den sympatiske Mike vender rundt med et psykopatisk blik i øjnene og tager kvælertag på den uskyldige og naive Jill.

Instruktøren bag Secret Lives er George Mendeluk, hvis produktion indenfor tv-genren er ganske omfangsrig. Han har en del film på CV’et, som imiterer thrilleren og suspence-filmen. Man kan derfor undre sig over, at han ikke har været i stand til at skrue en bedre thriller sammen. Selvom Secret Lives er en tv-film med et meget lavere budget end biograffilmen, er det mindste man kan forvente vel stadig, at instruktøren sørger for, at fraklippe de scener, hvor der optræder deciderede fejl i. Secret Lives er, efter min mening, en ordentlig omgang rod, som enhver filmentusiast er bedre tjent med ikke at se.

Ekstramateriale
Der er intet ekstramateriale til filmen

Lyden er gengivet i 5.1 Dolby Digital Surround, 5.1DTS surround og 2.0 Dolby Digital.